7 april 2010 | Gonnie
0Tweet
Sony Ericsson – 12e man
Sony Ericsson (FIFA-partner) geeft een WK-arrangement voor 2 personen weg aan degene die bewijst de ultieme Oranjesupporter te zijn. Deze persoon is dus de ’12e man’. Zie de volledige beschrijving van de actie op Molblog.
De actie zit goed in elkaar. Je mobiele telefoon komt erbij van pas. Je kunt de actie volgen via allerlei kanalen. De actiesite is supermooi, met allerlei databases over voetbal, ook met filmpjes en de Worldcupedia. Origineel!
Ik vraag me alleen oprecht af hoeveel respons de actie daadwerkelijk oplevert. Want als ik het goed begrijp is er maar 1 WK-arrangement te winnen, de kans is dus niet erg groot. En deelnemen houdt wel iets meer in dan alleen een slagzin verzinnen of een puzzel oplossen.
Je moet namelijk:
- Een foto of video maken van jezelf
- Een spandoek maken
- Een supportersversie van het Wilhelmus verzinnen
- ‘Iets’ in Nederland oranje maken en hiervan een foto of video maken
Wat zou de responsdoelstelling van deze actie zijn?
Of gaat het eigenlijk helemaal niet om de respons?
Mijn waardering voor Sony en zijn producten is altijd erg groot geweest. Ik heb jarenlang genoten van Uw foto-, video- en filmcamera’s. En nog steeds.
Maar er moet mij van het hart dat het reclame-filmpje voor de WK 2010, met zijn gewelddadigheid en ongevoeligheid, gericht op een categorie mensen die meer en meer door de media worden gelokt naar een onaanvaardbaar leefgedrag, mij geschokt heeft. Sony, “mijn Sony ” , heeft dit niet nodig.
Gaat U hiermee door ? Dan kan ik mij geen fan meer van Uw produkten voelen. En met mij vele, beschaafde, anderen.
Graag verneem ik Uw reaktie.