Merken Sony Ericsson

7 april 2010 | Gonnie

0

Sony Ericsson – 12e man

Sony Ericsson (FIFA-partner) geeft een WK-arrangement voor 2 personen weg aan degene die bewijst de ultieme Oranjesupporter te zijn. Deze persoon is dus de ’12e man’. Zie de volledige beschrijving van de actie op Molblog.

De actie zit goed in elkaar. Je mobiele telefoon komt erbij van pas. Je kunt de actie volgen via allerlei kanalen. De actiesite is supermooi, met allerlei databases over voetbal, ook met filmpjes en de Worldcupedia. Origineel!

Ik vraag me alleen oprecht af hoeveel respons de actie daadwerkelijk oplevert. Want als ik het goed begrijp is er maar 1 WK-arrangement te winnen, de kans is dus niet erg groot. En deelnemen houdt wel iets meer in dan alleen een slagzin verzinnen of een puzzel oplossen.

Je moet namelijk:
- Een foto of video maken van jezelf
- Een spandoek maken
- Een supportersversie van het Wilhelmus verzinnen
- ‘Iets’ in Nederland oranje maken en hiervan een foto of video maken

Wat zou de responsdoelstelling van deze actie zijn?
Of gaat het eigenlijk helemaal niet om de respons?



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


0 reacties op Sony Ericsson – 12e man

  1. ir E J Thole :

    Mijn waardering voor Sony en zijn producten is altijd erg groot geweest. Ik heb jarenlang genoten van Uw foto-, video- en filmcamera’s. En nog steeds.
    Maar er moet mij van het hart dat het reclame-filmpje voor de WK 2010, met zijn gewelddadigheid en ongevoeligheid, gericht op een categorie mensen die meer en meer door de media worden gelokt naar een onaanvaardbaar leefgedrag, mij geschokt heeft. Sony, “mijn Sony ” , heeft dit niet nodig.
    Gaat U hiermee door ? Dan kan ik mij geen fan meer van Uw produkten voelen. En met mij vele, beschaafde, anderen.
    Graag verneem ik Uw reaktie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief