12 april 2010 | Gonnie
0Tweet
Help South Africa shine
Nog steeds zijn de WK-kaarten niet uitverkocht. FIFA is zelfs bang voor lege plekken. Niet zo raar ook, want als ik niet beter wist, zou ik ook bang worden van alle negatieve berichtgeving over Zuid-Afrika. Hernieuwde rassenhaat na de moord op Afrikaner leider Terre’Blanche, Al Qaeda zou een aanslag voorbereiden, en natuurlijk staat Zuid-Afrika, en met name Johannesburg bekend om criminaliteit.
Zelf heb ik in 2002 acht maanden gewoond in Joburg en weinig gemerkt van criminaliteit en zou iedereen willen aanraden vooral te gaan. Maar goed, ik woonde in een huis met grote honden, hekken met prikkeldraad en de zogenaamde burgerwagt. Bovendien is mijn advies nogal n=1.
Een organisatie die natuurlijk veel beter weet wat er in het land speelt, is FNB (First National Bank), één van de Big Four van de banken, en nationale World Cup sponsor. In een serie commercials met het thema ‘Help South Africa shine’ roept FNB haar landgenoten op om zich ‘host-waardig te gedragen’. Want zoals blijkt, zelfs de Zuid-Afrikanen zijn niet overtuigd van hun kunnen als organiserend land. Een soort internal branding voor het gehele land dus, wat hier gebeurt.
Prachtig!
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=hjPazSFQrwA]