Merken no image

26 april 2010 | Gonnie

0

Bavaria Dutchy Dress is een succes

Het eerste echte WK-gadget van dit jaar, en het eerste WK-gadget voor vrouwen, de Dutchy Dress, is the talk of the town. Of in ieder geval, the talk of women’s communities. Zie voor een paar voorbeelden deze lijst op Who’s Talking. Uit Google Insights kan ik nog niet veel informatie halen, maar ik heb natuurlijk wel de zoekopdrachten waarmee men op versereclame.nl terechtkomt. En daaruit concludeer ik dat er de afgelopen week behoorlijk gezocht is naar het jurkje.

Niet iedereen maakt de juiste merkkoppeling. Zo wordt de Dutchy Dress ook wel toegeschreven aan Grolsch, en ook Heineken en Amstel hadden volgens de consument met deze actie kunnen komen. De Dutchy Dress blijft soms beter hangen dan de afzender, en ook Sylvie van der Vaart – als gezicht van – is door de dames onthouden. Ik pretendeer niet natuurlijk niet dat deze analyse representatief is: hoeveel mensen met een bepaalde zoekterm op mijn site terechtkomen, hangt natuurlijk af van de pagerank in Google. Deze staat daarom tussen haakjes achter de zoekopdracht.

Er zocht ook iemand op ‘WK jurk Unox’. ;) Dit heeft het merk natuurlijk te danken aan de sterke associatie met Oranje tijdens Vancouver. Nu nog een associatie met zomerse kleding.

Ik was natuurlijk aan mijn stand verplicht om het jurkje ook zelf te bestellen, en ik moet zeggen dat Bavaria als merk niet erg in het oog springt. De gedachtengang daarachter is wel logisch. Je wilt natuurlijk voorkomen dat het jurkje wegens ambush verboden wordt op de tribune, of dat de dames het moeten uittrekken. :) Bovendien wordt een nog best stylish verantwoord jurkje een stuk minder stylish met een groot logo van een biermerk erop.

Ik heb zojuist Brandmanager Mathieu Veldhuijzen van Bavaria gesproken, en hij geeft aan tot nu toe zeer tevreden te zijn over de actie:  “Het is aan de respons duidelijk te merken dat we met de Dutchy Dress in het gat zijn gesprongen dat er was voor voetbalgadgets voor vrouwen. Er worden behoorlijk veel bestellingen geplaatst in de shop en nu we ook in de supermarkten liggen, verwacht ik dat we de jurken al veel zullen zien op Koninginnedag. De campagne moet nog beginnen, dus de consument zal snel genoeg weten wie de afzender is. Op naar een succesvol WK!”

In de afgelopen week heb ik overigens 722 dames naar de shop van Bavaria gestuurd. Ik zou geld moeten vragen voor die leads! :)

Zie ook: Bavaria introduceert Dutchy Dress



Tags: , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


0 reacties op Bavaria Dutchy Dress is een succes

  1. E. :

    Ze zouden vanaf afgelopen maandag in de supermarkt bij een 8-pack te koop zijn, maar ben door mijn hele woonplaats in elke supermarkt geweest en er is tot nu toe NOG GEEN JURKJE IN GEEN ENKELE WINKEL!
    Domme actie dus, want ze zouden er nu mee moeten komen zo voor koninginnedag.. Ik ga nu maar dus op zoek naar een andere outfit!

  2. WKjurk :

    Wij wachten ook met spanning af wanneer we voor onze bezoekers de WK jurk kunnen uitleveren. Het is sinds tijden weer eens een leuke oranje gadget.
    Leuk dat de dames nu eens in een WK outfit naar het WK voetbal kunnen kijken.
    En voor de heren een keertje in een gekke bui, stap in een oranje WK jurk.

  3. Yvonne :

    Pffff ben overal geweest om zo’n wkjurkje te krijgen maar nergens te koop en toen hoorde ik dat je hem moest bestellen op de bavariasite wou ik dat doen, wegens succes uitverkocht, oftewel een kutactie weer!

  4. N. :

    Helemaal mee eens wanneer leren ze nou eens een keer bij de heren/dames reclamemakers dat als je iets speciaals bedenkt zoals zo’n wk jurkje dat dat dan misschien een succes kan worden? Natuurlijk wordt dat een succes had er maar meer van ingekocht. dom, dom, dom. Jullie leren het ook nooit kijk maar naar de overige acties, altijd als je er om komt, sorry maar die zijn al uitverkocht.

  5. Als je toch sexy naar het WK wilt kijken, op de online winkel http://www.sexylingeriewinkel.nl heb ik nog hele leuke oranje items gezien voor de WK!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief