10 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
De “oranje indiaan” is terug – Cola-cola
Persbericht van Coca-Cola:
“De bekendste supporter van het Nederlands elftal, de oranje indiaan, figureert in de nieuwste FIFA WK-commercial. Graat Hindriks, zoals de indiaan in het dagelijks leven heet, schitterde sinds het EK van 1988 op alle grote voetbaltoernooien als opvallende oranje supporter. In 2006 besloot hij zijn oranje hoofdtooi aan de wilgen te hangen, maar nu is hij terug! In de nieuwste FIFA WK-commercial van Coca-Cola is de Oranje Indiaan als supporter te bewonderen op de tribune tussen het Oranjelegioen.”
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=T88NdG3F6Mg]
Toevallig ook vandaag een artikel op Telegraaf.nl: Emmenaar omzeilt stadionverbod. Echt ‘oranje-gepensioneerd’ was hij dus niet.
Het centrale thema van de wereldwijde Coca-Cola-campagne is ‘celebration’. Alles draait om juichen en het vieren van succes. Bron van inspiratie hiervoor was Roger Milla, die een dansje maakte bij een cornervlag na zijn goal in 1990. Dit was overigens toevallig voor een Coca-Cola billboard. In de countdown naar het WK worden voetbalfans uitgenodigd om hun vreugde over de gemaakte goals te filmen en op het Coca-Cola Youtube kanaal te plaatsen.
Zie ook: deze artikelen over Coca-Cola