18 mei 2010 | Gonnie
1Tweet
Nederland leest De Telegraaf. Voor Oranje.
De Telegraaf heeft als officiële mediapartner van de KNVB een behoorlijke campagne opgetuigd, met als thema: “Nederland leest De Telegraaf. Voor oranje.” Het gebouw van de Telegraaf Media Groep is ingepakt in oranje-stijl en De Telegraaf vraagt dan ook aan de rest van Nederland: “Wat doe jij voor Oranje?” En de rest van Nederland kan zeker iets doen: zo komt er een 1/1 advertentie in de krant te staan die men voor het raam kan hangen, waarmee je kans maakt op een straatfeest. Ook kun je een oranjewens inspreken, die bij selectie een dag lang op alle Sky-radiozenders te horen zal zijn.
De campagne wordt gevoerd in de eigen titels, in abri’s, op de radio, en op tv. Hiervoor heeft reclamebureau Alfred een serie van vier commercials gemaakt, die doorgaan op het eerdere ‘Nederland leest De Telegraaf’ thema. Alleen dus nu voor Oranje.
De commercial brengt het WK-abonnement onder de aandacht: 6 weken voor €16,-. Eerlijk is eerlijk, na afgelopen vrijdag kan het bestand wel weer wat abonnees gebruiken. Aan de commercials zal het niet liggen, ik vind ze oprecht erg leuk. Ze laten typisch Nederlandse situaties zien, veel oranje, saamhorigheidsgevoel, én een Wolter Kroes met rijmelarij van het niveau lik-me-vesje.
Leuke campagne, vind alleen het fimpje persoonlijk iets minder sterk. Thanks voor deze update Gonnie!