19 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
Nationale Nederlanden alsnog meest genoemde sponsor Oranje
Onderzoek van MarketResponse:
“Voorafgaand aan het WK voetbal in Zuid-Afrika noemt één vijfde van de Nederlanders spontaan Nationale Nederlanden als sponsor van het Nederlands elftal. Dit is opvallend aangezien Nationale Nederlanden het sponsorschap sinds januari 2010 heeft overgedragen aan zusje ING. Slechts een enkeling noemt ING als sponsor.”
Dit is wel enigzins te verklaren. ING is ook nog niet begonnen met een WK-campagne. Bovendien heeft het geen grote WK-actie, maar kleinere acties per product. Jammer is wel dat ING – ondanks dat het het moederbedrijf is van Nationale Nederlanden – dus niet in staat is geweest de sponsorverdiensten van Nationale Nederlanden over te hevelen aan ING. Er had eigenlijk een mooie overgang-campagne gemaakt moeten worden, net als twee jaar geleden bij Postbank / ING. Iets in de trant van: “Nationale Nederlanden geeft het stokje over aan ING”.
Eén troost voor ING: “Ook de overige partners van de KNVB worden niet of nauwelijks genoemd. Ruim zes op de tien Nederlanders weet geen bedrijven te noemen die het Nederlands elftal of het WK voetbal sponsoren. “
Zie ook deze artikelen over ING