Merken no image

21 mei 2010 | Gonnie

0

Effect supermarktpromoties gemeten door GfK

Is dat even toevallig! Ik drukte de ‘publish’ knop in van de post ‘Effect supermarktpromoties gering’, en toen kwam er een dik rapport van GfK binnen: ‘Voetbaloorlog breekt los in supermarktlandschap’. GfK gaat tijdens het WK wekelijks de WK-acties van de supermarkten meten.

Alvast een drietal conclusies:

- De omzet stagneert in de Nederlandse supermarkten. In de eerste 19 weken vanhet jaar 2010 zijn de omzetten vrijwel gelijk gebleven (0.1% groei).
- De komende weken zal de concurrentie tussen de supermarkten zich vooral afspelen “wie de meest favoriete WK spaaractie heeft”. Maar liefst 13 supermarktformules strijden om de eer (… en de euro) om de opvolger te worden van de AH Welpies (EK 2008) middels een “Oranje” spaaractie (mn. gericht op de kinderen).
- Tijdens het EK 2008 behaalde de Welpies van AH 3.5% extra omzet; oftewel de totale extra supermarktomzet tijdens het EK 2008 kwam geheel op rekening van AH (€31 miljoen). AH trok meer klanten (+2.0%) en de klanten waren ook trouwer (+1.5%). Vooral onder de huishoudens met kinderen was AH tijdens het EK 2008 succesvol.

We weten dus gauw genoeg wie de slag op het schoolplein wint.



Tags: , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief