Write the future – Nike
Ik vond het eigenlijk wel klaar voor deze week, maar ik zag allerlei lyrische uitspraken voorbij komen over deze commercial van Nike. Dus deze móest nog even online voor het weekend.
Vet. vet. vet. vet. Vetter wordt het gewoon niet.
Alleen al door de combinatie ‘voetballers’ en ‘zelfspot’.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=idLG6jh23yE]
P.S. Voor meer WK-commercials, zie het Versereclame Youtube kanaal.
Tags: nike, write the future
Geschreven door
Gonnie Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds.
Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.
Fantastische commercial, of niet? Enne, afgelopen weekend de volledige DRIE minuten in de rust van de champions-league finale. Alsof de productiekosten alleen al niet hoog genoeg waren…
Wellicht leuk autistisch weetje: the dutch touch is natuurlijk het muziekje, Hocus Pocus van Focus, met ‘die dikke op de fluit’ en Jan Akkerman.
Ka-ching.
Klopt! Een vriendin van mij doet toevallig de PR vanuit Focus. En het is natuurlijk ook een heel herkenbaar nummer. Wel fijn, want voor de rest zie je weinig Nederland in de commercial terugkomen.