23 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
Kidwise test in Kassa: Coop Buddies meest populair
Gisteravond zat in Kassa een leuk item over WK-gadgets bij supermarkten. Joop Holla van GfK gaf aan dat dit jaar maar liefst 14 supermarkten een spaaractie hebben. In 2008 waren dit er nog maar 4.
Het belang is dan ook groot: mocht Oranje de finale halen, dan kunnen supermarkten op € 50 miljoen extra omzet rekenen. Die omzet komt door een grotere consumptie (bier, chips), het feit dat mensen tijdens het WK niet op vakantie gaan, en door spaaracties. Degene die het populairste gadget heeft, haalt het grootste aandeel van deze additionele omzet naar zich toe. In 2008 was dit Albert Heijn: die haalde de totale extra supermarktomzet binnen.
Kidwise heeft in het programma de verschillende gadgets getest en de Coop Buddies zijn zowel onder de jongens als de meisjes het meest populair. Het maakt geluid en is grappig, en dat is volgens Angela Weghorst, onderzoeker bij Kidwise, ontzettend belangrijk. De Plus juichbandjes scoren het slechtst, vanwege de reden die ik al noemde: je bent alleen fan van Oranje, dus waarom zou je de bandjes van andere landen willen sparen?
Maar goed, Albert Heijn moet natuurlijk nog komen. Holla ziet mijn blog blijkbaar als heel betrouwbaar, want hij klinkt behoorlijk zeker: “Het worden beesies, dat is wel bekend. Ze pakken de Big Five van Zuid-Afrika, de bekende grote dieren.” Ik hoop maar dat ik de beesies goed heb. En dat de Big Five de invulling is, was écht een gokje. Oh oh. ;)