26 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
Supermarktpromoties C1000, Dirk en AH (!) vallen op
Vanochtend op Adformatie: Bureau Consumenten Onderzoek heeft in opdracht van De Telegraaf 300 Nederlanders gevraagd van welke merken men al een WK-actie of -campagne heeft gezien. In de top 10 komen drie supermarktformules voor: C1000 (Gogo’s), Dirk (WK-handjes) en Albert Heijn.
En ja, die laatste heeft nog geen WK-actie bekend gemaakt, en is dus ook nog geen WK-campagne gestart. Zo blijkt maar weer hoe sterk buzz werkt in het hoofd van de consument. Dat Nederlanders zich massaal afvragen waar Albert Heijn dit jaar toch mee op de proppen zal komen, staat qua waarde en beleving dus gelijk met het zien van een commerciële boodschap.
De top 10 wordt aangevoerd door Heineken en Coca-Cola. Andere bedrijven in de top 10 zijn De Telegraaf, TNT Post, de Nederlandse Staatsloterij, ING en Bavaria.
In de aflevering van Kassa van afgelopen zaterdag een test door kinderen over de leukste WK gadget van supermarkten.
En vergeet de brulklompen van Kwantum en haldords niet?
Het item in Kassa is beschreven in http://versereclame.nl/2010/05/23/kidwise-test-in-kassa-coop-buddies-meest-populair/ De Halfords (en andere retailers) klompen, etcetera zijn genoemd op http://versereclame.nl/overzicht-wk-inhakers/