Merken no image

26 mei 2010 | Gonnie

0

Wereldwijd WK-nomie onderzoek ING

Gisteren presenteerde ING het wereldwijde WK-nomie onderzoek, want: voetbal is belangrijk voor onze economie. Ondanks dat al gauw 1,5 miljoen werkuren verloren gaan door een voetbalwedstrijd onder werktijd, kan een finaleplek ons al gauw 700 miljoen euro opleveren.

Allereerst geven goede prestaties van Oranje ons vertrouwen in de toekomst. En ten tweede geven we ook gewoon meer uit tijdens het WK: we drinken meer, we kopen kant-en-klaar maaltijden en ook geven we aan gemiddeld 5 euro uit aan WK-spullen. Eén op de vijf geeft bovendien aan zich te laten beïnvloeden door WK-acties in de supermarkt.

Verder blijkt dat Nederlanders 47 euro per persoon overhebben voor de WK-titel. Dit is meer dan we twee jaar geleden voor de EK-winst wilden betalen (30 euro), maar valt helemaal in het niet bij wat de Brazilianen – toch al het favoriete land – willen spenderen: 813 euro.

Zie: alle posts over ING



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief