Merken Bavaria Zo

28 mei 2010 | Gonnie

9

Heineken moet niet zeuren over guerrilla-actie Bavaria

Vanochtend in De Telegraaf: ‘Bieroorlog om voetbaljurkje’. Afgelopen woensdag stonden tijdens de oefenwedstrijd Nederland-Mexico maar liefst zestig leuke dames gekleed in de Dutch Dress op de tribune. En dus zat de Heineken-directie zich ‘kapot te ergeren’.

Formeel gezien hebben de Heineken-heren gelijk. Aangezien Heineken sponsor is van de KNVB, vallen de zestig dames in oranje jurkjes onder de categorie ambush marketing. En daar mag Heineken over zeuren.

Het verhaal van Peer Swinkels, directeur van Bavaria, is ook niet erg geloofwaardig. Volgens hem zijn het zestig dispuutgenoten die op eigen initiatief, en op eigen kosten met een bus naar Freiburg zijn gekomen. En hebben ze van Bavaria alleen maar de jurkjes gekregen. Hm, dat geeft te denken. Bovendien geeft Swinkels aan dat er ‘nog meer’ gaat komen. Dat riekt naar regie.

Maar geregisseerd of niet, het is natuurlijk een reteslimme actie. Een actie die van Heineken had kunnen zijn. Sterker nog, het geheime wapen van Heineken uit 2006 was speciaal gemaakt om stiekem het stadion in te kunnen nemen. En daar was FIFA-sponsor Carlsberg niet blij mee. Dus, Heineken-directie: lach erom en verzin de volgende keer zelf iets. Laat die bieroorlog maar komen.



Tags: , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


9 reacties op Heineken moet niet zeuren over guerrilla-actie Bavaria

  1. Moky :

    Heineken heeft zich op voorgaande toernooien aan dezelfde activiteiten “schuldig” gemaakt toch? Was het niet het toernooi in Portugal waar een groot concurrerend biermerk van Heineken toernooisponsor was en waar Heineken de woede van haar concurrent op de hals haalde met de massaal naar binnen gesleepte Heineken toeters? En kwamen ze daarna niet orgineel terug met een uitschuifbare versie (het jagershoedje), waar in 1e instantie de merknaam netjes verbloemd was en pas na uitschuiven zichtbaar werd? De pot verwijt de ketel waar hij zwart van ziet in deze.

    Wat mij betreft is de aktie, net zoals die van Heineken destijds, gewoon orgineel en moeten ze niet zo kinderachtig reageren als ze ook eens op een creatieve manier gepiepeld worden. Al is het niet de 1e keer dat Bavaria Heineken/Amstel op een orginele manier te grazen neemt. Blijkbaar zit er toch wat oud zeer tussen deze biermerken.

  2. bert :

    Goede aktie van
    Bavaria. Zo krijgt Heineken een een koekje van eigen deeg. De hoed/toeter die ze als eerst hadden, was een idee van een bedrijf wat er geen cent aan heeft verdiend en heineken pakt deze ideen gewoon af met allerlei beloften, die ze nooit zullen nakomen. Nu zo ook met die makamba(idee van een bedrijfje uit schiedam), zelfs in het reklame filmpje laten zien dat ze het idee gestolen hebben van een arme zuid afrikaan…..ik zou zeggen geen heineken meer drinken…geen ideen meer geven aan heineken(alleen als ze vooruit betalen) en vooral meer koekjes van eigen deeg geven ! Goed gedaan Bavaria !

  3. kees :

    Als Heineken gewoon duidelijk zou communiceren dat zij de enige en officieële sponsor/partner van de KNVB en het elftal zijn zou dat de ruimte voor ambush aanmerkelijk verkleinen. Het vermarkten van sub voetbalmerken door de KNVB is financieel gezien wel slim, maar verwardt uiteindelijk de doelgroepen. Welk biermerk is hèt voetbalmerk, Jupiler, Heineken of Amstel ?

  4. ScottRob :

    Предлагаем полностью готовое решение/We offer a ready solution for WGSYSTEM 14.3 ALL MODULES (CRACK – Dongle emulator/Custom license/Patch). Полная поддержка наших решений. Тестирование перед оплатой/Full support for our solutions. Testing before payment. Контакты/Contacts: nodongle24 /@/ gmail.com (remove spaces and /)

    Actikey Dongle Emulator, Sentinel C Plus Dongle Emulator, Enky Sl Hid Dongle Emulator, Katran Dongle Emulator, Dinkey 1s Dongle Emulator, Megalock De Dongle Emulator, Wibu Wibubox Dongle Emulator, Rockey 2 Dongle Emulator, Enky Sl Hid Dongle Emulator, Sentinel Ultrapro Dongle Emulator, FLEXlm License Manager, Guardant Code Time Dongle Emulator, Guardant Net II Dongle Emulator, Matrixhid Dongle Emulator, Hasp Hl Dongle Emulator.

  5. Оформить санитарную книжку в ростове на дону – Купить медкнижку в ростове на дону, Купить больничный лист задним числом в Ростове на Дону.

  6. Buy off App Reviews
    Our secondment helps app developers see their audience in App Have faith search.
    We keep a community of users who attack our service to discover new apps. Our users download and leave reviews instead of apps that we idiosyncrasy and we are known as a service to our ability to drive pucka owner feedback, reviews and ratings as far as something developers.

    3x – 10x multiply in biological downloads after working with us.
    Hundreds of app developers attired in b be committed to incorporated us into their marketing plans to develop reviews and ratings in iTunes. We are trusted because our path is impressive, promotes organic nurturing and is compliant with Apple.

    mobile marketing future

  7. OOOВалок_Станислав :

    RE:Heineken moet niet zeuren over guerrilla-actie Bavaria | Verse Reclame НПП Валок опорные валки непрерывных широкополосных станов горячей прокатки перфолисты обогатительного и сортировочного оборудования

  8. If you are in need of economic solutions for your Hoodia purchase, you can find them at our store, as we sell it for only 1.68 USD! Act today and don’t miss your chance!

  9. GalenStent :

    Есть такая услуга – добровольное медицинское обслуживание (или ДМО).
    Она предполагает, что вы вносите небольшую сумму за то, что посещает врачей весь год БЕСПЛАТНО.
    Однако опросы показывают, что лишь 4% жителей города знают о такой программе.
    По какой причине?
    Да потому что клиникам выгоднее сдирать с людей деньги за каждый визит.
    А если честный врач попытается рассказать про добровольное медицинское обслуживание клиенту – это сулит ему увольнением.
    Эта информация уже спровоцировала много скандалов, сразу после того как информацию об услуге распространил один врач.
    Его уволили “по собственному желанию”, после того, как он посоветовал ДМО своему пациенту.
    Самое удивительное, что официальные положения по ДМО присутствуют в открытом доступе, просто натыкались на эту информацию только случайные люди.
    Как отстоять свои права?
    О правилах предоставления такой услуги и обязанностях частных клиник можно узнать, просто вбив в Яндекс фразу: “добровольное медицинское обслуживание”.
    Именно обслуживание, а не страхование.

    34j5c6h86

Laat een reactie achter bij ScottRob Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief