31 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
Is er sprake van Oranje-overkill?
Ondanks dat het nog niet zo opschiet met de Oranjekoorts onder consumenten, zijn er meer commerciële WK-acties dan ooit. Ik hoor dan ook zo her en der geluiden over Oranje-overkill.
GeenStijl kopte dinsdag: ‘Nederland nu al SCHIJTZIEK van Oranje’. Met een vrolijk plaatje erbij van Hans van Breukelen met zijn plopmuts. “Je zou kunnen zeggen, een volk dat zich Optimel en Yakult laat aansmeren verdient niet beter. Maar de boodschappertjes 20-49 keren zich tegen jullie’. Pritt Stift plakt er nog een Twitter ‘oranje + reclame’ search bij om zijn verhaal te bekrachtigen.
Op Adformatie was vorige week de rondvraag: ‘Is er nog onderscheid mogelijk in het premiumgeweld?’ Zelf lukt me ook nauwelijks om de acties bij te houden. En Radio 1 schijnt al opgeroepen te hebben tot een Oranje-acties boycot.
Het is moeilijk te analyseren of de Nederlandse consument echt oranje-moe is. En het is natuurlijk altijd cool om je af te zetten tegen commercie. Wat ik me vooral afvraag, en dat is denk ik veel interessanter: waarom haken dit jaar zoveel merken in op het WK?