Merken no image

2 juni 2010 | Gonnie

10

Eindelijk: de Beesies van Albert Heijn

Lang verwacht, lang gehoopt en veel over gesproken… Dit is de blijde dag waarop Nederland de beesies van Albert Heijn verwelkomt. Toch zijn wij verwonderd, want… ze zien er anders uit dan verwacht. Het zijn niet de Big Five dieren waarover ik heb zitten fantaseren, maar harige rups-achtige beesies in onze nationale kleuren.

De introductie vindt toch eerder dan de steeds genoemde datum van 7 juni plaats. Ik heb begrepen dat de marketeers bij Albert Heijn zich toch stiekem een beetje zenuwachtig maakten over het gadget-geweld bij de concurrentie.

Toch keurig van Albert Heijn dat zij zich redelijk hebben gehouden aan de letterlijke betekenis van beesies; in het Afrikaans zijn dit namelijk insecten. Eigenlijk voornamelijk kevers, maar wat geeft het. Harry ziet er trots uit.

De commercial is zeker WK-proof: het legioen, oranje, wij-gevoel. De spelers zijn ook te zien, hier was ik ook verwonderd over, maar wat blijkt, er is een samenwerking met Unilever. Is dit niet ultieme ambush? Tot slot heeft de commercial een bijpassend nummer met wij-gevoel, ‘Schouder aan schouder’ van Marco Borsato en Guus Meeuwis. Ik zie wel hitpotentie.

Alleen die rupsen tussen de appels, dat is een beetje een vreemd gezicht.



Tags: , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


10 reacties op Eindelijk: de Beesies van Albert Heijn

  1. Aleksandra :

    Na de Wuppies, nu het Beessie…. Had Big Five leuker gevonden en zeker ook meer AH-waardig. Vind dit toch beetje een aftreksel. Als grote AH mag je ook best the Big Five voor je rekening nemen. Associeert met status. Maar een Beessie is schattig, dat dan weer wel :) Vraag me af of je er ook echt iets mee kunt? Of alleen neerleggen in dezelfde positie?

  2. pipo de clown :

    Lame.
    Wuppies en Welpies deden de concurrentie verbleken; dit is niet echt een baanbrekende actie die veel beter is dan die van de andere supermarkten.

  3. Koen :

    dit is weer een leuke actie ga weer mijn hele auto volhangen

    Zijn ze trouwens al te krijgen bij de AH of???

  4. Sander :

    Echt een verbijsterende actie kan ik het niet worden, ik ben beter gewent van Albert Heijn. Uit onderzoek van Vara bleek toch dat kinderen de Bengels van Super de Boer niks vonden vanwege de hoge pluizige factor, en weinig andere mogelijkheden?

    Ik heb een licht vermoeden dat een deel van de kinderen ook dit over de Beesies gaat zeggen.

    We wachten af.

  5. saskia :

    Superleuke commercial. Helemaal Oranje-gevoel. De Beesies zelf zijn écht niet origineel. Het grootste deel van de kinderen is trouwens al aan het “sparen” voor de give-aways bij andere supermarkten. Albert Heijn is in mijn beleving veel te laat begonnen en het mist het spaarelement, dat ervoor zorgt dat kinderen hun ouders meer pushen bij een bepaalde supermarkt te komen teneinde hun verzameling compleet te maken.

  6. kees :

    Sinds wanneer is Albert Heijn sponsor van het nederlands elftal ? Kan ze op de website van de KNVB niet vinden. Lijkt dus een opmerkelijke ambush met medewerking van de KNVB die daarmee de waarde van hun eigen sponsorpaketten devalueert.

    • Hallo Kees, ik ben het met je eens, zoals ook op Adformatie gemeld. Een samenwerking aangaan met Unilever om zo de beeldrechten te krijgen, lijkt me op z’n minst discutabel. Wordt vervolgd.

  7. John :

    Sinds wanneer zijn het alleen maar de kinderen die mee doen met de acties van AH rond elke EK en WK? Hoe meer Nederland door gaat richting de finale, hoe meer de gekte toeneemt. Dit is nou niet iets zoals de voetbalplaatjes want daar moet je meer tijd aan besteden.

  8. F :

    Beesie qua naam is goed. Commercial is goed. Maar uit het product had wel meer gehaald kunnen worden. Het lijkt té veel op het voorgaande.

    Ze hadden er een extra touch aan moeten geven. Dat beesie dwijlorkest vind ik wel briljant. Als ze de poppetjes nou zo hadden gemaakt had het meer ‘eigens’.

    Maar ik denk wel dat het een hit wordt. Maar er was meer (orginele) potentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief