3 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Verrassende top 10 van WK-gadgets tot nu toe
Trendbox en &Co Concepting onderzoeken elke twee jaar de waardering van de consument voor de WK-gadgets. Ik heb zelf al veelvuldig mijn mening gegeven over de gadgets, maar het is natuurlijk een stuk leuker om de mening te horen van de Nederlandse consument. En dat levert opvallende resultaten op. Klik hier voor het volledige artikel.
De meest populaire WK-gadget is de minst oranje van allemaal: de Grolsch Koelserver. De no-nonsense aanpak van Grolsch werkt dus: geen geneuzel, als je van ons een gadget krijgt, moet het je bier koel houden. En waar ik altijd voor predik – de gadget moet passen bij het merk – is hier volgens de consument het geval. Wat ik me wel afvraag: had de consument ook deze gadget genoemd als er spontaan naar WK-gadgets was gevraagd?
Achter Grolsch volgt Bavaria met de Dutch Dress. Opvallend is dat dit jurkje voor dames ook de mannelijke doelgroep aanspreekt. Of eigenlijk helemaal niet opvallend, want als er een blik met rondborstige dames wordt opengetrokken, maakt dit de man natuurlijk ook blij. Waar blijft Heineken in deze top 10? Deze komen we pas op nummer 8 tegen, en moet Jupiler nog voor zich laten met het Jup Holland Jup t-shirt. Een Belgisch merk kan dus prima Oranje zijn.
Tot slot moet ik mijn ongelijk toegeven over de Plus Juichbandjes: deze staan op nummer 9. Blijkbaar maakt het dus niet uit dat je maar één land support, en wil de consument best met een polsbandje van de tegenstander rondlopen. De bandjes scoren goed op originaliteit , sympathie en deelnamebereidheid.