10 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Habbo-onderzoek: Beesie populairste WK-gadget
Ik durf er onderhand bijna m’n vingers niet aan te branden: het publiceren van alle verschillende WK-onderzoeken. Zo meent men op Adformatie dat de Fan Buzz Radar waar ik gisteren over schreef, gekocht is door ‘Heineken damage control’. Ook de Oranje Barometer kreeg het een en ander aan kritiek, omdat de respondenten te oud waren en hierdoor weinig zinnigs gezegd zou kunnen worden over de supermarktgadgets.
Jongerencommunity Habbo doet al een stap in de goede richting. Er hebben bijna 6.000 jongeren aan de poll meegedaan, met een gemiddelde leeftijd van 14 jaar. Nog redelijk aan de oude kant dus, maar in ieder geval was 37,5% van de deelnemers 12 jaar of jonger. En: het onderzoek is gehouden op initiatief van Adformatie, dus er zitten geen partijdige opdrachtgevers achter.
De top 5 populairste acties zijn:
1. Beesies – Albert Heijn
2. Juichbandjes – Plus
3. Voetbalgogo’s – C1000
4. WK-handjes – Dirk, Bas, Digros
5. Pletterpet – Heineken
Over de juichbandjes en de voetbalgogo’s is de jeugd nogal verdeeld: deze staan zowel in de top 3 als in de flop 3. Dit zou kunnen liggen aan de verscheidenheid in leeftijden: de groep 10-18 jaar bestaat uit een groot aantal verschillende doelgroepen. Ook vinden jongens en meisjes natuurlijk verschillende zaken leuk.
En wat moeten we er na de WK mee? Inleveren bij de supermarkt! Cradle to cradle. Ook voor Oranje. Doe mee met deze actie – en zegt het voort.