13 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Frank van den Wall Bake: ‘Snel scoren met voetbal? Zó fout!’
Gisteren stond in De Telegraaf een paginagroot interview met sportmarketing-grootheid Frank van den Wall Bake. Hij vertelt onder andere over sponsoring in crisistijd, de dingen die clubs nog kunnen leren over sponsoring en het verontrustende succes van het Holland Heineken House, dat hij in 1992 bedacht.
Van den Wall Bake is groot voorvechter van lange relaties tussen sport en merk. Over supermarktgadgets als de Bungels, Gogo’s en Juichbandjes zegt hij dan ook: “Dat opportunistische gedrag van bedrijven die op een goedkope manier willen meeliften op de populariteit van Oranje stoort me wel, ja. Ik kijk er met enige vorm van cynisme naar.”
“De trouwe sponsors in het voetbal hebben recht van spreken, maar alle prullaria die daarnaast op de markt is gekomen… Ik vraag me af of dat zinnig is. Zo ja, dan zegt dat veel over ons Nederlanders. Geloofwaardigheid in het leven begint bij consistentie. Je moet eerst zaaien voordat je kunt oogsten.”