Sponsoring Tafelvoetbal

13 juni 2010 | Gonnie

0

Frank van den Wall Bake: ‘Snel scoren met voetbal? Zó fout!’

Gisteren stond in De Telegraaf een paginagroot interview met sportmarketing-grootheid Frank van den Wall Bake. Hij vertelt onder andere over sponsoring in crisistijd, de dingen die clubs nog kunnen leren over sponsoring en het verontrustende succes van het Holland Heineken House, dat hij in 1992 bedacht.

Van den Wall Bake is groot voorvechter van lange relaties tussen sport en merk. Over supermarktgadgets als de Bungels, Gogo’s en Juichbandjes zegt hij dan ook: “Dat opportunistische gedrag van bedrijven die op een goedkope manier willen meeliften op de populariteit van Oranje stoort me wel, ja. Ik kijk er met enige vorm van cynisme naar.”

“De trouwe sponsors in het voetbal hebben recht van spreken, maar alle prullaria die daarnaast op de markt is gekomen… Ik vraag me af of dat zinnig is. Zo ja, dan zegt dat veel over ons Nederlanders. Geloofwaardigheid in het leven begint bij consistentie. Je moet eerst zaaien voordat je kunt oogsten.”



Tags: , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief