15 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Bavaria-babes opgepakt in Johannesburg
Lees hier het hele verhaal over de Bavaria-babes Dutch Dress guerrilla-actie.
‘Bieroorlog nu ook in Zuid-Afrika’, kopt De Telegraaf vandaag. Op de voorpagina nog wel; de krant voelt zich duidelijk eigenaar van de uitdrukking ‘bieroorlog’. Na Nederland-Denemarken zijn 36 promotie-dames van Bavaria opgepakt. De FIFA wilde de rechten van Budweiser beschermen. Het schijnt dat de FIFA de dames eerst nog de jurkjes wilde laten uittrekken, maar dat zou nog meer publiciteit opleveren. Tuurlijk!
Bavaria-directeur Peer Swinkels doet alsof zijn neus bloedt: “Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”
Nou, beste Peer, ik neem aan dat je promotiedames inzet voor promotiedoeleinden, en dat je niet 36 dames op kosten van de zaak naar Zuid-Afrika laat afreizen omdat je ze zo aardig vindt. En kledingvoorschriften bestaan al tijden, wél als het om concurrerende merken van sponsoren gaat. Dat had je van de vorige flashmob moeten leren.
Ik zou zeggen: knip dat labeltje van de jurken en laat de dames weer lekker rondlopen. Want een leuke actie is het natuurlijk wel.
Foto: ANP
Update 11.45u: Zelfs in Zuid-Afrika weet men: “Dit is egter algemene kennis dat hierdie uitrustings deel is van die Bavaria-handelsmerk.”
Update 13.00u: Peer Swinkels geeft toe dat hij de dames betaald heeft. De Bavaria-meisjes hebben vier uur lang vastgezeten: “… Bovendien was het hartstikke koud in onze jurkjes.” :)
Wat een stelletje gekken laat ze toch gewoon al die dingen dragen zelfde geld voor de pletterpet van heineken iedereen moest die inleveren omdat heineken geen sponser is van de fifa maar budweiser bier en dan te beteken dat budweiser van heineken is of andersom ze zijn tenminst wel van dezelfde
slaat toch nergens op laat die mensen gewoon die dingen dragen als ze willen
Het mooie is natuurlijk dat de actie van de FIFA het tegenovergestelde effect heeft als die ze voor ogen hadden, het logische gevolg van de actie is uiteraard dat Bavaria nu wereldwijd in de belangstelling staat en dat er op de actie van de FIFA (eveneens wereldwijd) verontwaardigd wordt gereageerd. ;-)
geweldig jullie actie in Johannesburg.