16 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Oja, vorige week spraken we over de vuvuzela
De tweede Fan Buzz Radar van Socialmedia8 is daar, met metingen van de online share of voice van WK-gerelateerde thema’s. Deze meting is van week 23, en dus is de Bavaria-babes-rel niet in het rapport meegenomen. Maar zelfs ik vind het wel fijn om het daar éven niet over te hebben. Zie hier de volledige slideshow.
Om een vuvuzela te vergelijken met de buzz over Albert Heijn, Heineken en Bavaria is een beetje raar, het gaat hier immers nauwelijks om de vuvuzela zoals deze door TNT wordt weggegeven. Dat blijkt ook, de oranje plastic versie scoort slechts 0,6% buzz.
Maar goed, het geeft wel aan in hoeverre de toeter zelf het onderwerp van gesprek was. De vuvuzela was trending topic op Twitter met gemiddeld 400 tweets per uur. 78% van de Nederlandse buzz was negatief. Toen Blatter aangaf dat hij een traditie van het organiserende land niet aan banden wilde gaan leggen, verstomden de klachten enigszins. Of kwam dat nou door de babes?
Verdere resultaten: volgens de Radar neemt de buzz rondom Albert Heijn en Heineken af ten opzichte van de week ervoor. Over Bavaria was 94% positief, maar nogmaals: het gaat om resultaten van vorige week. Ik hoor her en der geluiden van personen die Bavaria toch minder sympathiek gaan vinden omdat zij de babes laten opdraaien voor de stunt.