Tweet
Social media mentions tijdens WK-duels
Leuk, social media-inzichten voor wat betreft het WK: waar praten we over tijdens de wedstrijden? Het vonkelnieuwe bedrijf Social Stitch monitort onder andere alle WK-gerelateerde tweets. Bij mediapartner Metro is een livechannel online gezet, waar je filters kunt aanvinken voor een selectie. Try for yourself.
Social Stitch heeft een aantal analyses gemaakt naar aanleiding van de wedstrijd tegen Japan, en zo blijkt dat vrouwen twee keer zo vaak over Gregory van der Wiel spreken dan mannen. Ook Sneijder was populairder bij de vrouwen. De mannen spreken op hun beurt veel meer over de coach: Van Marwijk wordt maar liefst in een kwart van de mentions genoemd. Zie het artikel op Marketingfacts.nl voor de visuals.
Natuurlijk heeft Social Stitch ook even gekeken naar de biermerken: uiteraard won Bavaria het van Budweiser. Bavaria had in de periode van afgelopen vrijdag tot en met vanmiddag maar liefst 91,3% online share of voice. Daarna volgen op grote, heel grote afstand Grolsch (3,6), Budweiser (3,2) en Heineken (1,9).
Maar dat resultaat is weinig verrassend. Aan het eind van het WK volgt er een ‘total recap’ van al onze social talk. Ik wacht in spanning af.