24 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Bavaria het meest besproken WK-merk
Week 24 was de week van Bavaria. Na de arrestatie van de babes, haalde het merk binnen een dag het voorheen meest besproken WK-gadget in, de vuvuzela. Maar liefst 48% van de buzz ging over de Dutch Dress en de dames. De afgelopen week moesten zowel Albert Heijn als Heineken share of voice inleveren (zie image). Dit blijkt uit de nieuwe Fan Buzz Radar.
Over Albert Heijn werd tijdens vorige toernooien veel gesproken. Maar nu steals Bavaria behoorlijk de thunder en houden de beesies nog maar 3% aandeel over.
Heineken profiteert nog enigzins van de publiciteit rondom de generale repetitie van Bavaria tijdens de oefenwedstrijd Nederland-Mexico, maar het aandeel in buzz daalt van 15% naar 5%. 65% van de mentions zijn positief, 13% is negatief.
In de buzz over de Bavaria-jurkjes is overigens 71% positief. Op het moment dat de babes gearresteerd werden, daalt dit percentage naar 59.