Merken no image

24 juni 2010 | Gonnie

0

Bavaria het meest besproken WK-merk

Week 24 was de week van Bavaria. Na de arrestatie van de babes, haalde het merk binnen een dag het voorheen meest besproken WK-gadget in, de vuvuzela. Maar liefst 48% van de buzz ging over de Dutch Dress en de dames. De afgelopen week moesten zowel Albert Heijn als Heineken share of voice inleveren (zie image). Dit blijkt uit de nieuwe Fan Buzz Radar.

Over Albert Heijn werd tijdens vorige toernooien veel gesproken. Maar nu steals Bavaria behoorlijk de thunder en houden de beesies nog maar 3% aandeel over.

Heineken profiteert nog enigzins van de publiciteit rondom de generale repetitie van Bavaria tijdens de oefenwedstrijd Nederland-Mexico, maar het aandeel in buzz daalt van 15% naar 5%. 65% van de mentions zijn positief, 13% is negatief.

In de buzz over de Bavaria-jurkjes is overigens 71% positief. Op het moment dat de babes gearresteerd werden, daalt dit percentage naar 59.



Tags: , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief