Tweet
Oranje-vla en toiletpapier populairste WK-producten
Bijna 1 op de 8 huishoudens kocht vorige week een oranje-artikel in de supermarkten. Bovendien is in die ene week 20 miljoen extra omzet geboekt. De cumulatieve additionele WK-omzet van drie weken is nu al 44 miljoen. De WK-tompouce consumptie is nu hoger dan tijdens vorige grote toernooien, maar nog niet zo hoog als op Koninginnedag.
De top 5 van oranje-producten ziet er anders uit dan vorige week: Campina Oranjevla was het populairst, daarna volgen Page WK-toiletpapier, Maitre Paul oranje tompoucen, de Stegeman WK-worsten en Smith’s Go-Ranjes. Net als vorige week stoppen vooral de Randstedelingen en gezinnen deze producten in hun winkelmandje.
De tompouce-index van GfK staat nu op 137. Dit is nog steeds niet hoger dan bij het WK in 2006. Volgende week moet de tompouce-index op z’n hoogtepunt zijn, wanneer Nederland de achtste (en hopelijk ook de kwart-) finale speelt.
ben er achter dat we zelf ook het oranje ( bijna rood ) papier op het toilet hebben.
Moet niet gekker worden…. hihihi!!!