28 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
FIFA maakt zich steeds minder populair
Net op Adformatie: nog meer FIFA-terreur. Jumbo, Douwe Egberts en American Express sponsoren de Culibus, een bus waarin maaltijden voor kinderen in townships gemaakt worden. FIFA kan het niets schelen dat deze bedrijven een actie for the good cause mogelijk maken en heeft verzocht om de logo’s af te plakken.
De FIFA moet na blamage van gisteren tijdens Duitsland-Engeland gaan nadenken over het toch toelaten van meer techniek tijdens de wedstrijd. Maar het wordt in ieder geval tijd dat de voetbal-dinosaurus eens zijn verdienmodel heroverweegt. Het is schandalig dat het de lokale bevolking ook verboden wordt om waar te verkopen. Hoe kan FIFA nu ook maar één euro, dollar of zelfs Zuid-Afrikaanse Rand minder verdienen als de Zuid-Afrikanen een flesje frisdrank of een armbandje verkopen?
Zuid-Afrika komt in ieder geval in opstand. Een lokale kunstenaar heeft uit protest t-shirts laten maken met de tekst: ‘Fick Fufa’. Briljant! Hier kan de FIFA natuurlijk niets tegen beginnen. De Zuid-Afrikaanse Geenstijl, Hayibo, verkoopt ook t-shirts, met de tekst: “Feefa 2.010 whirled cup sowth afrika” en prijst dit shirt aan met: ‘Give the finger to the brand Nazis everywhere!’ en ‘Fight the fifascists’.