28 juni 2010 | Gonnie
0Tweet
Heineken pletterpet nu ook verboden
Dat zat er natuurlijk dik in: ook de pletterpet is door FIFA in de ban gedaan. Er was twee weken geleden al een bericht over, met een foto van een stapel pletterpetten voor de ingang van het stadion, maar nu blijkt er zelfs een straatverbod te zijn. In De Telegraaf van zaterdag zegt KNVB-woordvoerder Renske Bruinsma dat een promotie-actie op de openbare weg verboden is.
Bruinsma waarschuwt dat de FIFA desnoods de politie afstuurt op fans die ze dragen. Een groep oranjefans wilde vanaf de Oranje-camping naar het stadion lopen, met de pletterpet op. Ook zouden ze de mijnwerkershelmen uitdelen aan de lokale bevolking. Op verzoek van de KNVB heeft de organisatie van de Oranje-camping de alle pletterpetten weer ingenomen.
Dit gaat wel erg ver. Zoals Marketingtribune schrijft in het artikel over de ban, zou men de WK-gadget van Heineken juist sympathiek moeten vinden. De pletterpet is geïnspireerd op het al tientallen jaren oude gebruik van Zuid-Afrikaanse voetbalfans om een mijnwerkershelm te customizen in de kleuren van hun favoriete club.
De macht van de sponsors begint veel te groot te worden. De volgende stap is dat iedereen kleding voorschriften krijgt en consumptie voorschriften als je naar een internationale voetbal wedstrijd gaat. De FIFA buigt te veel naar de wensen van de sponsoren. Iedereen zou gewoon de sponsors van de FIFA moeten boycotten. Ik zal zeker nooit meer Budweiser kopen en ik hoop dat met mij een heleboel andere mensen dat ook gaan doen!!!!
Inderdaad, dit gaat echt gewoon TE ver.
Maar het verbieden van de mega irritante vuvuzela, daar gebeurt niks mee.
Begint steeds meer op Amerika taferelen te lijken, mensen van alles verbieden, dreigen met arrestaties etc.
Was nooit een fan van amerikaans bier, maar nu al helemaal!!
En zeg nou zelf, ze ontnemen de feestvreugde bij de NL supporters
Dan had Budweiser maar met een leuke wk gadged moeten komen. Het zelfde al met Bavaria jurkjes. Dat zijn gewoon leuke suporters-objecten en die moet je niet gaan afschaffen omdat het sluip-reclame zou zijn. Als er geen “Heineken” op had gestaan had niemand er iets van gemerkt.