2 juli 2010 | Gonnie
0Tweet
Albert Heijn grote stijger in online buzz
Vorige week was de week waarin de Bavariababes weer op vrije voeten kwamen en het biermerk beloofde de komende 12 jaar geen stunts meer uit te voeren. Verder verbood de FIFA ook pletterpetten en waren de beesies bijna op. Deze thema’s worden bevestigd in de Fan Buzz Radar.
Het aantal zoekopdrachten en de share of voice van de vuvuzela loopt terug. De vuvuzela-button op Youtube waarmee iedere video van vuvuzelageluid kan worden voorzien, zorgde voor een opleving. De vele vuvuzelaspoofs zorgen voor een 2/3 positief sentiment rond de toeter.
Klonk Bavaria vorige week nog luider dan de vuvuzela’s, deze week daalde de hoeveelheid buzz weer naar ‘normalere’ waarden. Grote stijger deze week is Albert Heijn, dat overigens vandaag wel beesie-stickers uitdeelt. 83% van de buzz over de supermarktketen is positief.
Sepp Blatter en de FIFA nemen een steeds groter aandeel in de share of voice door stug vol te blijven houden dat voetbal een menselijk element moet houden en dus niet van plan zijn technische hulpmiddelen in te voeren. Er komt steeds meer kritiek op FIFA, en zo vroeg Nederland zich massaal online af of Japanse sterspeler Honda wel mee mocht doen gezien het sponsorschap van Huyndai.