Merken no image

7 juli 2010 | Gonnie

0

WK-campagne ING succesvol

ING heeft laten weten dat haar WK-acties nu al de verwachtingen hebben overtroffen. Er zijn vijf keer zoveel kinderen- en jongeren-rekeningen aangevraagd. Bij deze rekeningen krijgen klanten een voetbaltafel. Ook de posters met het Nederlands elftal zijn populair: hiervan zijn maar liefst 1 miljoen uitgegeven.

Er zijn de afgelopen vijf keer zoveel bankpassen met (oranje) afbeelding aangevraagd. Deze actie stond vanwege de lage actiebereidheid in de voorlopige flop 5 van de Oranjebarometer. Maar deze bereidheid is er dus wel degelijk, sterker nog, klanten kiezen vaker voor een afbeelding van de oranje ING-leeuwen dan voor een speler van het Nederlands elftal.

Wanneer klanten wel kiezen voor een speler als afbeelding op hun pas, is Dirk Kuyt de populairste voetballer. Op Hyves, waar de mogelijkheid bestaat je profielpagina te pimpen, is Arjen Robben de favoriet.

Uit de Brandbarometer van Clipit bleek verder dat ING de afgelopen twee weken online het meest zichtbare merk was. ING laat daarbij de Rabobank, Heineken en Bavaria achter zich qua zichtbaarheid in online nieuws en social media.



Tags:

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief