7 juli 2010 | Gonnie
0Tweet
WK-campagne ING succesvol
ING heeft laten weten dat haar WK-acties nu al de verwachtingen hebben overtroffen. Er zijn vijf keer zoveel kinderen- en jongeren-rekeningen aangevraagd. Bij deze rekeningen krijgen klanten een voetbaltafel. Ook de posters met het Nederlands elftal zijn populair: hiervan zijn maar liefst 1 miljoen uitgegeven.
Er zijn de afgelopen vijf keer zoveel bankpassen met (oranje) afbeelding aangevraagd. Deze actie stond vanwege de lage actiebereidheid in de voorlopige flop 5 van de Oranjebarometer. Maar deze bereidheid is er dus wel degelijk, sterker nog, klanten kiezen vaker voor een afbeelding van de oranje ING-leeuwen dan voor een speler van het Nederlands elftal.
Wanneer klanten wel kiezen voor een speler als afbeelding op hun pas, is Dirk Kuyt de populairste voetballer. Op Hyves, waar de mogelijkheid bestaat je profielpagina te pimpen, is Arjen Robben de favoriet.
Uit de Brandbarometer van Clipit bleek verder dat ING de afgelopen twee weken online het meest zichtbare merk was. ING laat daarbij de Rabobank, Heineken en Bavaria achter zich qua zichtbaarheid in online nieuws en social media.