Onderzoek no image

9 juli 2010 | Gonnie

0

Achtste meting oranje-index: consument volledig in de ban van Oranje

In aanloop naar de WK-finale voelt 9 op de 10 mensen zich betrokken bij Oranje. 41% van de Nederlandse bevolking past haar agenda aan vanwege het WK, zoals werktijden (20%), men gaat meer op bezoek bij vrienden/familie (13%) en er wordt meer in de horeca gekeken (12%). 

Inmiddels praat 40% van de bevolking dagelijks over het Nederlands Elftal en ruim 70% doet dit meerdere keren per week. 61% van de Nederlanders denkt op dit moment dat Nederland Wereldkampioen wordt. Jongeren zijn nóg positiever: 8 van de 10 denkt dat Nederland kampioen wordt.

Driekwart van de Nederlanders heeft nu interesse in Oranje en het WK. Dit is een record. De algehele oranjekoorts van de consumenten stijgt uiteraard ook  naar recordhoogte. Deze staat nu op 215, ten opzichte van het oude record van 198 na de poulefase in 2008. Tot slot wordt er meer dan ooit tevoren geschreven in de pers over Oranje, vergeleken met de drie eerdere grote toernooien.



Tags:

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief