10 juli 2010 | Gonnie
0Tweet
Meeste buzz over vuvuzela’s en Albert Heijn
Vorige week was de week waarin Oranje tegen alle verwachtingen in de kanaries versloegen. 11,2 miljoen Nederlanders was hier getuige van.
Het was ook de week waarin Albert Heijn handig als eerste meedeed met de Return to Sender actie van Opinionators. Unicef had hier echter weer kritiek op en riep op tot constructieve hulp, in plaats van het sturen van beesies naar derdewereldlanden. De share of voice van Albert Heijn stijgt hierdoor en de buzz is in 79% van de gevallen positief.
De grote daler vorige week was Bavaria, maar het aandeel buzz kon natuurlijk ook niet hoger. 92% van de buzz is positief. Ook wordt men steeds positiever over de vuvuzela. Zo zie je maar dat alles went. En eerlijk is eerlijk, met de toeter kun je goed je vreugde uiten tijdens de overwinningstochten die na elke gewonnen wedstrijd plaatsvinden.
Tot slot Heineken, die de pletterpet helemaal heeft losgelaten in haar inhakers. De buzz rondom het merk neemt dan ook af en wordt steeds neutraler van aard. 52% van de buzz is positief. Klik hier voor de Fan Buzz Radar slideshow.