Tweet
Merken tijdens de huldiging
Wat je ook van de huldiging mag vinden, het was weer een prachtige gelegenheid om je merk zichtbaar te laten zijn voor alle aanwezigen en het miljoen aan kijkers. Zelf voer ik mee op één van de Coca-Cola boten. De missie van Coca-Cola is om het merk meer gezicht te geven, en dat is gisteren aardig gelukt.
De muziek die op de boot werd gedraaid was niet helemaal mijn smaak (dan zou ik wel wekelijks in de Bubbels of de Bastille te vinden zijn, en in ieder geval iets anders drinken dan cola), maar 40 dansende meiden in zusterpakjes zorgen natuurlijk voor een mediageniek plaatje.
Ook Jupiler had twee boten varen en deelde op het Leidseplein posters uit met de teksten ‘Gio bedankt’ en ‘Bertje bedankt’, die eerder ook al op abri’s en in dagbladen verschenen. Het reclamebureau claimt dat deze posters het publiek ertoe zetten ook daadwerkelijk ‘Gio bedankt’ te gaan zingen toen van Bronckhorst op het podium stond. Wat een impact, zo’n poster! Het klinkt een beetje als Do tien jaar geleden, die zo blij verrast was dat iedereen haar gloednieuwe nummer ‘Heaven’ mee kon zingen.
Heineken was zeer aanwezig in de beelden gisteren. Behoorlijk veel fans hadden het Bertje t-shirt aan, en verder zag je veel Bertje-vlaggen en zelfs de Pletterpet-banner op het Heineken-gebouw is vervangen. Op het podium van het Museumplein waren zelfs de Bertje-badjassen doorgedrongen. De op de valreep bedachte gadget is een groot succes, er is - gezien de views van mijn blog - veel vraag naar.
Verder was er een Beesie-spandoek te zien op het Ahold gebouw, en stond vandaag een foto van een aantal babes in Bavaria Dutch Dress in De Telegraaf. Navraag leerde dat het hier níet om een georganiseerde actie ging. De Bavaria-actie die ik eerder aankondigde, heeft niet plaatsgevonden.

