15 juli 2010 | Gonnie
0Tweet
Acties die het net als Oranje nét niet haalden
ING had een commercial klaarstaan voor als het Nederlands elftal kampioen zou worden. Maar omdat er alsnog een huldiging plaatsvond, werd de commercial alsnog uitgezonden. Er zijn echter ook een aantal acties die al achter de schermen klaarstonden, maar het dus nét niet hebben gehaald, schrijft De Telegraaf.
TNT wilde bijvoorbeeld een kampioenszegel uitbrengen in het geval dat de wereldcup naar Nederland werd gehaald. Deze postzegels zijn dus niet in productie genomen, maar volgens een woordvoerster waren de kosten voor de voorbereiding minimaal.
Een bedrijf dat wel met een voorraad zit, is de Dokkumer Vlaggencentrale. Hier liggen nog 2.500 kampioensvlaggen in het magazijn. Er zijn er voor aanvang van de finale ook tienduizend van verkocht, dus de centrale is niet het schip in gegaan. Op de website vraagt het bedrijf om tips voor de bestemming van de vlaggen. Helaas wel per mail, wat jammerlijk ouderwets.
Perry Sport en Nike hadden afgelopen maandag borduurmachines gereserveerd om de officiële shirts van kampioenssterren te voorzien. Klanten die eerder een shirt hadden gekocht, konden alsnog in de winkel een ster boven het KNVB-logo laten borduren. Ook de kampioenenkorting die Perry wilde geven, is van de baan. In plaats daarvan geeft Perry deze week Oranjeheldenkorting.
Tot slot zag ik in dezelfde ING-commercial een gouden pletterpet. Blijkbaar vond Heineken dat deze ook gewoon gebruikt konden worden. Niet een kampioenenpletterpet dus, maar een Oranjeheldenpletterpet.
Iemand nog aanvullingen van mooie kampioensacties die helaas op de plank zijn blijven liggen?