15 juli 2010 | Gonnie
0Tweet
ING neemt afscheid van een succesvol WK
Eigenlijk zou het vervolg op de eerste uitzwaai-commercial alleen uitgezonden worden wanneer Oranje wereldkampioen was geworden. Maar omdat er alsnog een tocht door de grachten kwam, was de commercial alsnog relevant door de beelden van de huldiging. Er is overigens ook een gouden pletterpet in te zien. De commercial wordt vanavond voor het eerst uitgezonden op TV.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Kmvsvl-zH3g]
Volgens ING is het WK niet alleen succesvol geweest voor de spelers zelf. Ook de WK-campagne van de nieuwe hoofdsponsor is met goede resultaten afgesloten. De inhaakcommercials zijn hoger beoordeeld dan welke commercials dan ook en ook de acties hebben allemaal boven target gescoord, vooral het tafelvoetbalspel was een hit. Op Hyves hebben 80.000 leden hun profiel gepimpt met het ING Oranjeprofiel.
Kortom: er is zeker sprake van een activatie van het sponsorschap. Als het goed is, komt De Telegraaf nog met resultaten over welke merken men associeert met het WK, dan kunnen we zien of de bank is gestegen in de ranglijst.