Uncategorized no image

19 juli 2010 | Gonnie

11

Bye bye Verse Reclame

Het WK is alweer een week afgelopen en ook al mis ik het toernooi zelf behoorlijk, ik kan me voorstellen dat men na al die weken oranje-moe is. Natuurlijk komen er nog posts voorbij, maar niet meer zo structureel als tijdens het WK.

Want oef, wat een werk is het geweest! Respect to all bloggers! Toen ik eind maart voorzichtig de eerste posts schreef, was ik me er niet van bewust hoeveel tijd en energie het zou kosten om al het WK-inhaaknieuws bij te houden. Want wat was er veel nieuws: meer oranje-acties dan ooit tevoren, een goede ambush-rel, en natuurlijk bijzonder goede prestaties van het Nederlands elftal, waar het uiteindelijk om draait. Toch? ;)

En door dat legendarische WK was het natuurlijk ook geweldig. Het bloggen heeft me vele, vele malen meer energie gegeven dan het me heeft gekost. Ik heb veel geleerd, over webmastering, het schrijven van artikelen, maar zeker ook vakinhoudelijk. En er waren primeurs! De pletterpet en de beesies werden hier voor het eerst gedeeld. Daarnaast heb ik veel interessante mensen leren kennen, niet in de laatste plaats op Twitter, waar ik mijn account na drie jaar eindelijk actief ben gaan gebruiken. Bedankt voor alle tips, steun en leuke reacties!

Dan nu: de resultaten. Alle publiciteit is bijgehouden op de inhaak cv-pagina, maar interessanter zijn natuurlijk de blogresultaten zelf:
Dagen actief: 119 dagen (23 maart tot en met vandaag)
Aantal posts: 216 (en een shit load aan concepten)
Gemiddeld 1,8 posts per dag (2,6 als je de weekenden niet meetelt)
Aantal views: 236.531, gemiddeld 1.095 per post

Meest gelezen posts: 
1. Bavaria introduceert Dutchy Dress
2. WK-mascotte Albert Heijn 2010: beesies?
3. De WK-bandjes van Plus

4. Heineken Bertje t-shirt
5. De Dutch Dress commercial van  Bavaria
6. Albert Heijn: hoe wordt een actie een rage
7. Het TUC kratkussen
8. Grolsch komt met walking fridge
9. Heineken WK-gadget: de pletterpet
10. Bavaria Dutchy Dress is een succes

En wat nu? Die vraag is me tientallen keren gesteld. Het is een idee om de blog voor de komende twee jaar op slot te gooien, omdat er geen enkel evenement zich zo goed leent voor inhakers als een groot voetbaltoernooi. Maar natuurlijk gaan er nog genoeg mooie incidentele inhakers voorbijkomen. Een idee voor een nieuwe blog is er, maar dat idee is nog niet in een uitgewerkte fase.

Dus, voor wie helemaal tot het einde is gekomen van deze post en dus écht geïnteresseerd is: wellicht is er nog ergens een bloggersfunctie vrij? En ohja, een betaalde functie per januari 2011 is ook welkom. ;)

Zo. Nu eerst van m’n vrije tijd genieten.



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


11 reacties op Bye bye Verse Reclame

  1. Bedankt! Vond het leuk om te lezen en tot over 2 jaar !

  2. Petje af, Gon, ik heb me heel erg vermaakt met je blog en de inhakers!

  3. Moniek :

    Bedankt Gonnie! Heb ervan genoten en geleerd!

  4. Actueel en inspirerend: merci!

  5. Jammer dat je stopt, maar niet onverwacht, natuurlijk. Je had een leuk en actueel WK-blog, je was alert en nieuwsgierig en ging het geven van opinie op creatief werk niet uit de weg. En je bent ook steeds leuker gaan schrijven, oorspronkelijk als niet-journaliste, en hebt veel blogs, inclusief het mijne, scherp gehouden tijdens het WK.
    Nu je de smaak van het bloggen te pakken hebt, vind je vast wel weer een onderwerp. Hoop ik. Maar let op: inhaken in de media never dies als fenomeen (denk b.v. ook aan issue advertising zoals onlangs nog dat pleidooi in de krant richting coalitiepartners, over ongeletterdheid in NL). En Verse Reclame dekt als naam veel méér dan alleen WK/NK. Toch!
    Bedenk alleen dat je er niet ”normaal” geld mee kunt verdienen. Nog lang niet. Zucht.
    Succes Gonnie!

  6. Thumbs up Gonnie! Maar ik lees alleen maar wat het je aan tijd en zweet gekost hebt en alleen aan views heeft opgeleverd. Wat heeft het jouw persoonlijk -naast nieuwe contacten- gebracht? Werd je excited van een primeur? Werd je warm van een comment? Voelde je je in je element bij een discussie? Bezorgde een RT op Twitter je een tof gevoel? Alleen dan moet je doorgaan!

    PS: als je dit blog even in de koelkast zet is er vast plek bij ons @Molblog. We zijn altijd op zoek naar nieuw, vers bloed ;-)

    • Haha, ik wilde het vooral geen borstklopperij-post laten worden, maar het succes heeft me behoorlijk verrast en natuurlijk vond ik het méér dan geweldig! Dit is écht wel mijn ding gebleken, om maar even een clichématige uitdrukking te gebruiken. Vandaar dat ik over 2 jaar weer maximaal aan de slag ga. En tussendoor graag ergens anders wil bloggen. Thanks voor het pluggen! :) Wat de discussies betreft, die waren er wat mij betreft te weinig. Daar is Molblog natuurlijk een beter podium voor, dus wie weet tot snel :)

  7. Niels :

    In één woord: geweldig. Dank.

  8. Gerdien :

    Thanx Gonnie! Super gedaan! Spreek je snel tijdens een lunch….

  9. Wevee :

    Met heul veul plezier je postings gescand/gelezen. Dank!

  10. Pingback: Online uitgeven: aan de slag met een WK-nieuwssite | Frankwatching

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief