8 september 2010 | Gonnie
0Tweet
Wakkere inhaker van Multivlaai
Vanochtend stond op de voorpagina van De Telegraaf een inhaker van Multivlaai. Bij Multivlaai was iemand dinsdag behoorlijk wakker en spotte een Multivlaai-doos op de voorpagina van de krant. Voor alle andere mensen was er een advertentie voor nodig om duidelijk te maken dat Beatrix een limburgse vlaai van hun merk had genuttigd.
Want normaal gesproken plaats je over free publicity geen advertentie. Dat zie je vaker, bij zogenaamde ‘eigen-nieuws-inhakers’, dat er nieuws dat net niet duidelijk of groot genoeg was nog even extra onder de aandacht wordt gebracht. Denk aan een goede ranking bij de Consumentenbond. De uitvoering van deze inhaker is dan ook niet echt subtiel: er is een foto gemaakt van de krant, en een cirkel gezet om de doos.
Maar de inhaker is wel écht actueel. Er is binnen een dag geschakeld, er is budget vrijgemaakt voor deze advertentie: alle reden voor een welverdiende inhaakkorting.