Merken no image

8 september 2010 | Gonnie

0

Wakkere inhaker van Multivlaai

Vanochtend stond op de voorpagina van De Telegraaf een inhaker van Multivlaai. Bij Multivlaai was iemand dinsdag behoorlijk wakker en spotte een Multivlaai-doos op de voorpagina van de krant. Voor alle andere mensen was er een advertentie voor nodig om duidelijk te maken dat Beatrix een limburgse vlaai van hun merk had genuttigd.

Want normaal gesproken plaats je over free publicity geen advertentie. Dat zie je vaker, bij zogenaamde ‘eigen-nieuws-inhakers’, dat er nieuws dat net niet duidelijk of groot genoeg was nog even extra onder de aandacht wordt gebracht. Denk aan een goede ranking bij de Consumentenbond. De uitvoering van deze inhaker is dan ook niet echt subtiel: er is een foto gemaakt van de krant, en een cirkel gezet om de doos.

Maar de inhaker is wel écht actueel. Er is binnen een dag geschakeld, er is budget vrijgemaakt voor deze advertentie: alle reden voor een welverdiende inhaakkorting.



Tags: , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als social media manager bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van Floris, haar vrienden, rockchickpornoblond haar, minimalmuziekjes, trending topics, Amsterdam en haar huis in Westerpark.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑