Merken Courrier 9-11 Learn to anticipate

10 september 2010 | Gonnie

0

Inhaken op 9/11: een no go

Het is al lastig om verliesinhakers te maken na een WK-finale. Laat staan dat je smaakvol kunt inhaken op een gebeurtenis die nog veel meer pijn oproept, zoals 9/11. Dat moet je dus gewoon níet doen, of zoals de Huffington Post zegt: ’9/11 exploitation advertising. Still a bad idea.’

De advertentie laat de Twin Towers zien, maar dan lager dan ze oorspronkelijk waren. Boven de gebouwen vliegen de gekaapte vliegtuigen. De tekst onderin zegt: ‘Leer anticiperen.’

Het waren niet de minsten die verantwoordelijk waren voor de creatie, namelijk de Franse tak van Saatchi & Saatchi, nota bene een van origine New Yorks bureau. De bedoeling van de campagne was duidelijk te maken dat mensen meer voorbereid zijn op grote gebeurtenissen door de krant te lezen. Oei. That must hurt.



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief