Merken no image

16 september 2010 | Gonnie

0

Nominaties Gouden Inhaakmedailles 2010

Afgelopen vrijdag heeft de jury van de Gouden Inhaakmedailles 2010 de nominaties bepaald. De Inhaakmedailles worden georganiseerd door inhaakgoeroe Peter Strating en de eerste uitreiking vond plaats in 2004, waar ik overigens ook bij was, toen ik mijn eerste scriptie over inhakers schreef. Rondom de Elfstedentocht werd al in 1986 en 1987 de Gouden Schaats georganiseerd, net als in 1996. Ook werd de beste inhaker op de geboorte van Amalia beloond met de Gouden Kroon, in 2003.

Vrijdag 23 september vindt de uitreiking plaats, wat ik  enigzins laat vind voor een award voor inhakers. Het WK is al bijna vergeten, dus laat staan dat we ons Vancouver nog kunnen herinneren. Maar goed, des te leuker om ze nog even onder de aandacht te brengen. Hier komen ze.

Categorie RTV :
OS: Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
OS: Unox: Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
WK: Praxis radiocommercial (Doom & Dickson)
WK: Nike: Write the future (Wieden + Kennedy Amsterdam)
WK: NUON: Energieshirt (N=5)
WK: ING: Oranje Leeuwen (Leukwerkt Worldwide)

Categorie Print:
OS: Unox: Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
OS: Aegon: Eerlijk over schaatsen (THEY)
WK: Dirk: Fifa jurken (XXS)
WK: Heineken: Bertje (TBWANEBOKO )
WK: MVA (New Message)
WK: Bavaria: Oranje bedankt (Selmore)
WK: Pearle: Braziliaan (TBWANEBOKO)

Categorie Sales Promotion:
OS: Unox: Wantschoen (Being There)
WK: Beter Horen: Oordopjes (Beter Horen)
WK: Bavaria jurkjes (Bavaria Nederland)
WK: Nuon: Energieshirt (N=5)

Categorie Interactief:
OS: Asics: Olympics & Asics (OMD, Microsoft)
OS: Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
WK: Heineken Gehörschutzstöpsel viral (TBWANEBOKO)
WK: Coca Cola actiesite (Coca Cola Nederland)

Categorie Cross-mediaal:
OS: Unox campagne (Being There)
WK: ING campagne (Leukwerkt Worldwide)

Een goede keuze van de jury. Opvallend is dat er geen enkele supermarktgadget bij de genomineerden zit. Verder mis ik Grolsch. Wellicht was de koelserver te tijdloos, maar de commercial was toch zeker actueel. En de Bloed Oranje campagne van Nike vond ik bijna net zo poëtisch als de internationale Write the Future commercial. Tot slot: waar is de guerrilla-inhaker van Centraal Beheer, met het scherm dat op zwart ging?

Mijn persoonlijke winnaars (waarbij ik de OS-inhakers buiten beschouwing laat):
RTV: Nike: Write the future
Print: Dirk: Fifa jurken
Sales Promotion: Beter Horen: Oordopjes
Interactief: Heineken Gehörschutzstöpsel viral
Meest actuele inhaker: Praxis radiocommercial



Tags:

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief