15 november 2010 | Gonnie
1Tweet
Guerrilla-actie Aquafresh tijdens intocht Sinterklaas
In Harderwijk voerde Aquafresh een guerrilla-actie, berichtte Marketing Online vandaag. Tijdens de intocht van Sinterklaas deelden de zogenaamde ‘poetspieten’ tandenborstels uit. Want: “Juist in december, de tijd van pepernoten en chocoladeletters, is het belangrijk dat kinderen goed voor hun tanden zorgen.”
Een relevant moment? Absoluut. En zeker de kinderen die nog geloven, zullen de boodschap van een zwarte piet meteen aannemen. Misschien wel meer dan wanneer ouders vertellen dat je twee keer per dag moet poetsen. Wel erg jammer dat er stagiaires ingezet zijn om voor Piet te spelen. Kromme tenen!
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=g9Au5hFYQpE]
Verder vind ik zo’n belerende boodschap niet erg passen op een dag die vooral een feestje moet zijn voor kinderen. Het doet mij een beetje denken aan vroeger toen ik tijdens Sint Maarten een keer bij de plaatselijke tandarts voor de deur belandde. We kregen een tandenborstel. Die deur hebben we de jaren daarna mooi overgeslagen.
Ik vind het best een goede actie om te proberen maar zeker niet geweldig zoals hier ook al is aangegeven!
Ik zie overigens niet direct in waarom de inzet van stagiaires een probleem is, of de stagiaires zijn bij wijze van spreken gedwongen om het doen…maar dat zal toch niet?