Tweet
Cruijff trekt het jassie nog niet aan
Als een nieuwsitem het gesprek van de dag is, kun je er vanuit gaan dat er op Twitter meteen grappen over worden gemaakt. Soms maakt ook reclame zo’n effect los, zoals de commercial van C1000. #ofnaarnickensimon is al een aantal dagen trending topic. Maar vaak wordt het nieuws als haakje gebruikt vóór reclame, vooral als er een logische link bestaat met een specifiek merk.
Een tweetal weken tweette Anton-Jan Thijssen (@ajthijssen), naar aanleiding van dit nieuws: ‘Ik verwacht deze week wel ‘n ‘jassie van Cruijff-inhaker’ van Ajax’ pakkensponsor @dewereldvanoger.’ Hierop reageerde Jordi van de Bovenkamp (@JOR_ID) direct: ‘De Jas logisch!’ Anton-Jan stelde voor de gaan samenwerken, hij de copy, Jordi het design, en zo werd afgebeelde inhaker geboren.
Bovenstaande uiting is gepresenteerd aan – logisch – Oger. Die het bijzonder waardeerde, maar er – ook wel een beetje logisch – gezien de situatie niets mee wilde doen.
Jammer. Maar: volg deze creatieven! Ze zorgen gegarandeerd voor humor en inspiratie in je timeline. Beiden zijn meester in woordgrappen en newsjacking, of live marketing zoals Anton-Jan het zelf liever noemt. Jordi pitchte bijvoorbeeld tijdens de Royal Wedding hype: ‘Burger-meisje trouwt met aanstaande King. Leest u mee Burgerking?’
[box]Anton-Jan Thijssen: Partner TBWA\Busted – @ajthijssen
Jordi van de Bovenkamp: Creative, maakt o.a. actuele designs voor Pauw & Witteman en De Pers - @JOR_ID[/box]
Pingback: Ajax-sponsor Oger wees ‘Johan, je jassie hangt klaar’-advertentie af | Reclamewereld