17 mei 2011 | Gonnie
0Tweet
Aegon is eerlijk over clubliefde
Consumenten weten vaak niet precies wie de grote sportevenementen sponsoren. De meeste sponsoren tonen her en der een logo, nodigen wat relaties uit op een sfeerloze VIP-tribune en mopperen ondertussen een beetje over ambush marketing. Bij clubs scoort de merkbekendheid vast beter dan bij een WK of EK, want hier staan sponsoren op de shirts.
Aegon heeft echter goed z’n best gedaan het sponsorschap van Ajax uit te dragen. De grote spanddoeken in het stadion en de vlaggen op het Museumplein waren daarbij weinig creatief, maar de zoekactie van gisteren was indrukwekkend. Via social media kregen supporters tips over waar in Amsterdam zij de Kampioensamsterdammertjes konden vinden. Wie zo’n paaltje vond, won een limited edition Ajax-shirt met hierop natuurlijk de drie sterren.
Het gaat bij zoiets om een risicovolle actie, die lastig te regisseren is. Bij locatie nummer 14 waren veel fans zo slim om alvast naar het huis van Johan Cruijff te gaan, nog voor de tip werd gegeven. Aegon zelf kwam hierdoor te laat. Niet iedereen was tevreden over het verloop van de actie, zo valt te lezen op de Facebook-pagina van Aegon. Bovendien hadden alle voorbereidingen net zo goed voor niets kunnen zijn. Het valt dus te prijzen dat Aegon niet voor de makkelijkste weg heeft gekozen, zoals zoveel sponsoren doen.
Vandaag plaatste Aegon een inhaker in De Telegraaf, waarin het de spelers bedankt en vertelt over fan Joy, die één van de Kampioensamsterdammertjes heeft gevonden.