Merken Pepsi Santa Claus

4 juli 2011 | Gonnie

0

Pepsi claimt de zomer… en Santa Claus… en ijsberen

Pepsi heeft voor het eerst in drie jaar weer een commercial gemaakt. En nogal een opmerkelijke. Pepsi probeert hier twee domeinen van Coca-Cola te claimen. Coca-Cola voert al jaren grootste zomercampagnes. En Santa Claus schijnt als icoon zelfs door Coca-Cola verzonnen te zijn.

Die blijkbaar alleen maar Coca-Cola drinkt omdat hij een deal heeft met ‘you know who’. Maar nu is hij op vakantie: “I’m going to have a little fun!”

Wat een flauwe commercial. Hij is niet grappig en het ligt er allemaal te dik bovenop. Vergelijkende reclame kan best leuk zijn, als de vergelijking subtiel is. Zoals bij deze advertentie van Burger King. Maar deze slaat wat mij betreft de plank flink mis. Al was het alleen maar door het prehistorische nummer ‘This is how we do it’.

@DesmondDemian voegt ook nog deze commercial toe aan de genante campagne:



Tags: , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief