21 juli 2011 | Gonnie
0Tweet
De geboortegolf-campagne van Artis
Eigenlijk gaat het bij deze campagne van Artis niet om een echte inhaker. Het is immers ‘eigen nieuws’ en niet een gebeurtenis van buiten de organisatie waar het merk iets mee doet. Maar omdat het wel een timely ding is en je deze campagne niet door het hele jaar door kunt voeren, reken ik ‘m goed.
En natuurlijk omdat ik gewoon een excuus wil hebben om hierover te kunnen posten. Want wat is dit een superleuke campagne! Ik had de opvallende advertenties al wel gezien in het Parool, maar de billboards kende ik nog niet.
Volgens het bureau is het “the first outdoor campaign that can physically go viral.” Op de 40 abri’s zitten namelijk stickers van de geboren dierenbaby’s, op ware grootte. Aan voorbijgangers wordt gevraagd om de stickers te verspreiden door de stad. Het zijn van die gouwe ouwe plakplaatjes, vaak gebruikt op autoramen, die je er ook zonder sporen weer af kan halen.
Cor Hospes’ enige guerrillaverbod ‘Gij zult niet andermans auto bestickeren’ gaat hier dus niet op. Sympathiek, nostalgisch, én cute. Maar dat komt ook door het muziekje. Ik heb de video al tien keer bekeken, met een hele grote glimlach. Komend weekend ga ik naar Artis!
[box]Door: Dawn[/box]