Merken Grolsch Prinsjesdag inhaker

20 september 2011 | Gonnie

3

Prinsjesdag-inhakers 2011: wederom veel bezuinigingen

Net als vorig jaar klampen de inhakende merken zich weer vast aan het het aloude ‘bezuinigingen’-thema. Afgezien van het feit dat een crisis erg vervelend is, hangt dit Prinsjesdaghaakje me onderhand wel een beetje de keel uit. Het is tijd voor economisch goede tijden! Dan mogen merken ons ook weer ongegeneerd vragen lekker veel geld bij hen over de balk te smijten. Daar gaat het immers om.

Trouwens: waar is Prinsjesdagmaster Dirk van den Broek? Ik ben heel benieuwd waar Dirk mee komt als het ons weer voor de wind gaat.

Allereerst is er Kruidvat.  Die vindt ‘Bezuinigen zo moeilijk niet’ en toont hierbij Koningin Beatrix met een Kruidvat-folder op de troon.

Auping vindt dat bezuinigen nuttig kan zijn of zelfs nodig. Maar dat bezuinigen op je nachtrust niet verstandig is. Want dat je natuurlijk – ja hoor, daar istie weer! – ‘prinsheerlijk’ slaapt op een koninklijke Auping-matras.

 

De inhaker van Fiat is al iets relevanter: “De modellen zijn zo schoon en zuinig dat een voorgestelde wetswijziging geen effect heeft op deze belastingvrije modellen.”

NVM vertelt dat het het kabinet dankbaar is dat het de overdrachtsbelasting al heeft verlaagd, maar nog meer maatregelen verwacht die de woningmarkt nog verder zullen stimuleren.

De meest vreemde, maar wel leukste inhaker komt echter van Grolsch. Het biermerk heeft Prinsjesdag aangegrepen om ons goed nieuws te vertellen. Want wisten wij eigenlijk wel dat er maar liefst 10% meer bier in hun flesjes zit dan in de flesjes van de concurrent? Dat is zomaar 3cl extra!

In de lange copy wordt duidelijk dat dit toch een slok op een borrel scheelt: “10% meer, dat scheelt nét die ene gast, die altijd zegt: “Is het bier nú al op?” 10% meer, dat is net één keer minder naar de koelkast lopen. Tijdens het EK bijvoorbeeld. Want natuurlijk wordt er nét gescoord op dat moment.”

 



Tags: , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


3 reacties op Prinsjesdag-inhakers 2011: wederom veel bezuinigingen

  1. Blijft een mooie greep. Wanneer komen de “Doe es effe normaal” inhakers? ;-)

  2. Pingback: Media Report : Inhaken op de troonafstand: wat mag wel, wat mag niet?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief