Merken Heineken complimentendag

1 maart 2012 | Gonnie

0

Alle inhakers op complimentendag

Dat het vandaag complimentendag is, had je vast al gezien. Heel knap! En ondanks een complimentendag juist niet commercieel bedoeld is, buitelen de merken weer over elkaar om op het gesprek van de dag mee te liften. Hieronder vind je alle (leuke) inhakers, allen geplaatst op Facebook.

Heineken
Heineken complimenteert eigenlijk zichzelf.

Grolsch
Heineken en Grolsch noemde ik vandaag al het ‘Dynamic Duo’, omdat ze vaak op dezelfde gebeurtenis inhaken, en vaak ook vlak na elkaar. Er heerst wat onduidelijkheid over deze inhaker van Grolsch. Wat bedoelen ze nu eigenlijk?

T-Mobile
T-Mobile richt zich niet op haar fans, maar op de concurrerende telco’s. Ik was alweer bang voor een merkenflirt, maar tot nu toe hebben Vodafone, Hi en Telfort alleen nog maar gereageerd onder de update zelf.*

T-Mobile wil zich met deze inhaker neerzetten “als een sociaal en positief bedrijf, dat ook waardering heeft voor de concurrent”, vertelt Joren van het T-Mobile social team van Boomerang Create. De aanpak werkt, want waar er normaal enkele tientallen likes volgen, zijn dat er nu ruim 230.

*update 15.50u: KPN heeft inmiddels gereageerd:

Update 16.45: Inmiddels heeft de NMA zich ook gemeld. Op de website van Alexander Klopping althans.

McDonalds
Jaa, weer een echte c2c-inhaker, door Menno van Bohemen. Ik noemde dit al een gemiste kans voor het bureau, maar ik werd al snel op mijn vingers getikt door Anton-Jan Thijssen omdat lang niet iedereen de inhaker begreep. Blijkbaar mag de mediadruk van de commercial wat hoger.

Opel
Fans moeten natuurlijk erg gewaardeerd worden.


Radio 538
Maar het complimenteren van je fans mag natuurlijk ook met een knipoog. Natuurlijk stuur je deze inhaker veel sneller door naar je vrienden. Leuke link ook met het product.

Praxis
De bouwketen is de enige die komt met meer dan een plaatje. In de afbeelding kun je mensen taggen daar waarvan je vindt dat het compliment hen toekomt.

Douwe Egberts

[box]Dank aan alle bijdragers op Facebook.com/versereclame! Ook voor de leuke discussies en grappen. :)[/box]



Tags: , , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief