EK 2012 01. AH EK - Mannen vs Vrouwen teamschild

24 mei 2012 | Gonnie

3

Albert Heijn zegt mascottes vaarwel en start de ‘mannen tegen de vrouwen’ pool

Albert Heijn zegt de wuppies, welpies en beesies vaarwel en komt dit jaar met een EK-pool op Facebook. Hierin strijden de mannen tegen de vrouwen. Want dan wordt “voor eens en voor altijd duidelijk wie er nu echt het meeste verstand van voetbal heeft”.

Om de mannen en de vrouwen een handje te helpen bij de voorspellingen zijn bij Albert Heijn gratis Panini-plaatjes en een speciaal verzamelalbum verkrijgbaar, waarin handige informatie over de tegenstanders van Oranje staat.

“Met de Albert Heijn Mannen tegen Vrouwen Pool slaan we dit EK een andere weg in. We willen blijven vernieuwen en onze klanten blijven verrassen. Met een knipoog naar de eeuwige strijd tussen de seksen voegen we deze zomer nog een spannende wedstrijd aan het EK toe. We beginnen al te oefenen met de uitzwaaiwedstrijd op 2 juni”, vertelt Sander van der Laan, Algemeen Directeur Albert Heijn.

Aan het einde van het EK wordt duidelijk wie het beste kan voorspellen. Deelnemers kunnen bovendien een Vriendenduel aangaan met vrienden in hun netwerk en zelf een inzet bepalen.

 

Voorspelsjaals, -bretels en -hoeden
Voetbalfans kunnen Oranje steunen én hun voorspelling straks met iedereen delen met de Voorspelsjaals, Voorspelhoeden en Voorspelbretels die bij Albert Heijn te koop zijn. De Oranjeaccessoires bevatten een score-schuifsysteem waarop de voorspelde stand getoond kan worden. Om Oranje helemaal in stijl aan te moedigen, heeft Super Trash (twee jaar geleden de bedenker van de Bavaria-dress) een Winning Ways jurkje ontworpen dat exclusief bij Albert Heijn verkrijgbaar is. Voor de mannen is er een officieel zwart KNVB t-shirt te koop.

Paniniplaatjes
Om de uitslagen nog beter te kunnen voorspellen heeft Panini een speciaal verzamelalbum voor Albert Heijn gemaakt: ‘Het toernooi door de ogen van Oranje’. In het album staan statistieken en informatie over de tegenstanders van Oranje vanuit Nederlands perspectief. Het verzamelalbum kost €1,49. Bij iedere €10 aan boodschappen ontvangen klanten een zakje met vijf voetbalplaatjes van de tegenstanders van Oranje. Er zijn in totaal 246 verschillende plaatjes te sparen. De actie loopt tot en met 1 juli.

Hmm
Tja. Ik had al zoiets begrepen. Het is  wel nieuw, althans, in de supermarktwereld. Maar een pool is natuurlijk niet nieuw en de meeste mensen zullen al wel meedoen aan een bestaande pool. Het mannen-tegen-de-vrouwen element – alhoewel niet meteen relevant – zou wellicht wel een gesprek op gang kunnen brengen. Dit geldt natuurlijk sowieso voor de vriendenduels. Albert Heijn zal dan vaak voorkomen in gesprekken tussen vrienden.

Opvallend is de focus op vrouwen. En daarmee op volwassen, waar voorheen altijd een jengelfactor geprobeerd te krijgen bij de kinderen. De Panini-plaatjes zijn wel gericht op kinderen, al wordt in het persbericht vooral gesproken over de waarde ervan voor het voorspellen van de wedstrijden.

Over de Panini-plaatjes zegt Albert Heijn: “Spaar nu alle tegenstanders!” Tja, want Albert Heijn mag dit jaar niets doen met het Nederlands Elftal, dus ook geen plaatjes van oranjespelers uitdelen. En dus is er geen echte trigger om je boodschappen te doen bij Albert Heijn.

Er is ook minder zichtbaarheid, iets dat altijd een voorwaarde was voor Albert Heijn. De bretels, sjaals en hoeden kun je dragen, maar het is nog niet bekend hoeveel deze kosten.



Tags: , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


3 reacties op Albert Heijn zegt mascottes vaarwel en start de ‘mannen tegen de vrouwen’ pool

  1. Marit :

    Ik zie hier zeker wel saamhorigheid in en ook een soort competitie. Niet alleen tussen mannen en vrouwen maar ook onderling door die hoeden, bretels en sjaals.

    Wat je zegt over de missende link naar het Nederlands Elftal; AH heeft zijn sponsorschap verkocht en mag daarom ook geen reclame maken met de spelers, wat C1000 nu dus wel mag.

    Ik vind dat ze op deze manier toch een creatieve inslag eraan hebben gegeven en denk dat er toch wel veel mensen naar de winkel zullen komen hierdoor.

  2. Er is ontzettend gezocht op AH EK de afgelopen dagen. Mensen verwachten iets & zo als t de AH betaamd hebben ze er gehoor aan gegeven. En hoe, we zijn wuppies, fluppies en dat soort dingen misschien ook wel zat. We krijgen ze het hele jaar door bij sokken, wasmiddel, noem maar op. T unieke is er wel vanaf… Maar nu een andere doelgroep, tja kan niet anders zeggen #zezijnweergoedbezig

  3. Pingback: Nederland kleurt Oranje | Florianph's Blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief