EK 2012 Volkswagen Das Interland

1 juni 2012 | Gonnie

0

Volkswagen laat Nederland en Duitsland tegen elkaar strijden in das Interland

Het is behoorlijk opvallend dat typisch Duitse merken als Schultenbrau en Lidl claimen oranjefan te zijn. Mercedes is al minder hypocriet en gooit Die Frauschaft in de strijd voor een verzoening met Duitsland.

Volkswagen echter draait er niet omheen en noemt zichzelf “een Duits merk dat typisch Nederlands aanvoelt.”
En laat de fans van beide landen rondom de wedstrijd Nederland-Duitsland  met elkaar strijden in een online game: Das Interland.

Van 1 juni tot 12 juni kunnen de Nederlanders en Duitsers het tegen elkaar opnemen in een live penalty shoot op Facebook en via mobiele apps. De winnaar heeft natuurlijk eeuwige roem en wint een Volkswagen up in de eigen landskleuren.

Toffe campagne! Ik krijg ook kippenvel van de Facebookpagina
Het is opvallend dat, ondanks de wedstrijd Nederland-Duitsland in de groepsfinales, er zo weinig Duitsland-bashing plaatsvindt dit jaar. Waar in 2010 onder andere het energieshirt en een Dirk-inhaker de Duitsers te kakken zette, is McDonalds dit jaar tot nu toe de enige.

Deze “scheisse” klinkt trouwens behoorlijk beter dan die in de McDonalds campagne.

[box]Door: Achtung!
Via: Marketingtribune[/box]

 



Tags: , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief