Tweet
Volkswagen laat Nederland en Duitsland tegen elkaar strijden in das Interland
Het is behoorlijk opvallend dat typisch Duitse merken als Schultenbrau en Lidl claimen oranjefan te zijn. Mercedes is al minder hypocriet en gooit Die Frauschaft in de strijd voor een verzoening met Duitsland.
Volkswagen echter draait er niet omheen en noemt zichzelf “een Duits merk dat typisch Nederlands aanvoelt.”
En laat de fans van beide landen rondom de wedstrijd Nederland-Duitsland met elkaar strijden in een online game: Das Interland.
Van 1 juni tot 12 juni kunnen de Nederlanders en Duitsers het tegen elkaar opnemen in een live penalty shoot op Facebook en via mobiele apps. De winnaar heeft natuurlijk eeuwige roem en wint een Volkswagen up in de eigen landskleuren.
Toffe campagne! Ik krijg ook kippenvel van de Facebookpagina…
Het is opvallend dat, ondanks de wedstrijd Nederland-Duitsland in de groepsfinales, er zo weinig Duitsland-bashing plaatsvindt dit jaar. Waar in 2010 onder andere het energieshirt en een Dirk-inhaker de Duitsers te kakken zette, is McDonalds dit jaar tot nu toe de enige.
Deze “scheisse” klinkt trouwens behoorlijk beter dan die in de McDonalds campagne.
[box]Door: Achtung!
Via: Marketingtribune[/box]