Tweet
De Gijpvogel verslaat de Geluksvogeltjes
In de afgelopen twee weken maakte C1000, dat deze week gestart is met de Spelersvogeltjes, een vliegende start. De afgelopen week echter, is de Gijpvogel de Geluksvogeltjes voorbijgevlogen als het gaat om online buzz. Dit blijkt uit een analyse uitgevoerd door reclameblog Verse Reclame en PR-Bureau Coopr.
Kruidvat is hiermee momenteel het meest besproken merk als het gaat om het EK. De contentstrategie van de drogisterijketen werkt duidelijk. Op Gijpvogel.nl wordt het voetbalwereldje kritisch gevolgd en op de hak genomen. Op deze manier heeft Kruidvat niet slechts één commercial, maar elke dag iets nieuws te vertellen.
Ook wordt de consument actief betrokken bij de rubriek ‘Niet lullen maar vullen’. Er worden striptekeningen van Toon van Driel gedeeld, waarbij bezoekers suggesties kunnen doen voor een bijbehorende, grappige tekst. De winnende teksten worden gepubliceerd in Metro.
Albert Heijn en Grolsch blijven sterk in de middenmoot
Albert Heijn is op de derde plaats blijven staan. De consument positiever is de afgelopen week positiever geworden over de campagne. Over Grolsch is de consument nog steeds veruit het meest positief, en het minst negatief.
Oehhh! TUC is nieuw in de top 5
Nieuw in de top 5 is TUC. Niet zo verrassend, aangezien TUC al twee weken achtereen het meest verkochte EK-actieproduct is in de supermarkten. Bij drie pakken TUC ontvangt de consument het Oehhh!-kussen, geïnspireerd op de zenuwslopende net-niet-momenten van het voetbal. Dries Roelvink zingt hierover in de EK-hit “Oehhh! roept heel Oranje”.
[box]Analyse: Coopr / @josgovaart. Design: @J0553. Idee: Verse Reclame / @gonniespijkstra.
Bron: Coosto, vrijdag 25 mei tot en met donderdag 31 mei 2012. Meegenomen zijn: Twitter, Facebook, Hyves, Google Plus, LinkedIn, Youtube, fora, blogs en nieuwsbronnen.
Er zal wekelijks worden gepubliceerd over de social buzz rondom merken die inhaken op het EK.[/box]
Pingback: EK-inhakers: Do we have a winner?