Merken T-Mobile wake up call

16 juni 2012 | Gonnie

0

Een aantal virale NED-DUI-inhakers uitgelicht

Er zijn de afgelopen dagen tientallen inhakers geweest, vooral rondom de wedstrijd Nederland-Duitsland. Van de wielklem op de Duitse spelerbus (Heineken) tot de parodie op de reclame van Wesley Sneijder (Liptonice) die (opgezet door Bart van Merwijk) massaal werden gedeeld. Wijnand van der Waal van Sportnext pikte er vier uit en ik mocht mijn humble opinion geven.

Duitse spelersbus krijgt wielklem – Heineken
origineel 1.154.000 keer bekeken, Eredivise Live 34.000 keer bekeken

Geweldig idee en ook goed uitgewerkt. Het filmpje past helemaal in het sentiment van wij tegen de Duitsers, en dat sentiment was extra relevant dit jaar. Alleen hebben we de Duitse medewerking zondag nog wel even nodig! Het filmpje heeft ontzettend veel media-aandacht gehad. Goed voor Heineken! Toch vraag ik mij af of het filmpje echt door een fan gemaakt is. De beelden zijn wel heel schokkerig en de timing klopt precies. En @heeralewijn vertelde me net dat de officiële bussen toch echt paars zijn.

Mannschaft bellen – T-Mobile
Geniaal. Het is natuurlijk fantastisch als je zelf kunt helpen om de tegenstander dwars te zitten. En zeker als het de Duitsers zijn. Het nummer heeft het even gedaan, en daarna heeft het Metalist hotel al snel iets geregeld waardoor je er niet meer doorheen kwam. Het hotel heeft in ieder geval last gehad van de actie, al vraag ik me af of de Mannschaft er iets van heeft meegekregen. Maar: heel ludiek, passend bij het merk en vernieuwend! Kanttekening is wel: T-Mobile is toch van Duitse origine?

Parodie Bavaria Babe – Carlsberg Babe

Deze circuleerde ook tijdens het WK 2010 al online, toen
natuurlijk meteen als reactie op de Bavaria Babes. Wel erg grappig
natuurlijk, vooral omdat het appelleert aan de grote, boze sponsor en
de grote, boze UEFA van wie de kleinere merken niets mogen doen.

 

Bart van Merwijk – Liptonice

Elk merk dat iets belooft, kan de bal terug verwachten. De Welpies werden in 2008 massaal teruggebracht nadat de kwartfinale tegen Rusland werd verloren. Het is heel makkelijk om je frustratie te botvieren op een merk dat belooft geluk te brengen. Wees op je hoede C1000!

C1000
Bovenstaande waarschuwing is inmiddels werkelijkheid geworden. Er is door Edwin Evers bij Radio 538 een parodie gemaakt op het nummer van C1000.

[box]Dit artikel verscheen eerder op Sportnext.[/box]



Tags: , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief