29 juni 2012 | Gonnie
1Tweet
De zelfspot van de C1000 Geluksvogeltjes
Het is bijzonder makkelijk om je af te reageren op een inhakend merk als je baalt van een teleurstellend Nederlands elftal. En het is ook wel logisch als dat merk beloofde te helpen in de strijd. Want de Geluksvogeltjes zouden geluk brengen, toch?
Edwin Evers maakte daarom een parodie op de EK-hit “Ben jij ook voor Nederland?”
Maar C1000 sloeg terug, met het beste wapen tegen een parodie: zelfspot. Er waren toch nog miljoenen “Geluks”vogeltjes over, dus daar kon de supermarktketen prima nog iets mee doen.
De vogeltjes zorgen overduidelijk niet voor geluk, en wie wensen wij Nederlanders nou de meeste pech toe? Juist. De Duitsers.
En zo creëerde C1000 met “Geluksvogeltjes für die Mannschaft” alsnog een relevant communicatiemoment. Met zelfspot. Knap gedaan.
Ik vind ‘m helemaal niet leuk. Beetje laf.
Snap best dat er altijd maar grapjes gemaakt moeten worden over de Duitsers. Maar ik had toch echt liever Duitsland in de finale zien staan. Dat gezeik over NL-DUI moet maar ‘s afgelopen zijn.