Merken C1000 verkiezingen pro euro

30 augustus 2012 | Gonnie

2

Alle inhakers op de verkiezingen van 2012

In deze post worden de verkiezingsinhakers verzameld. Mis je er eentje? Laat het me weten!

Lays
Lays beplakte de posterborden pas een dag ná de verkiezingen. De ‘lijsttrekkers’ van de AeA, SRC en Whiskey cocktail riepen op om te stemmen voor ‘een relaxter Nederland’ en ‘een fris bewind’. Deze lijsttrekkers waren de drie finalisten van Maak de Smaak, waarvan de verkiezingen nog doorlopen tot 23 september.

Dirk

Delta Lloyd


Travel Essence

Heineken
De derde inhaker op de dag van de verkiezingen. Bij deze is de link met het minst duidelijk en het minst creatief ingevuld, wat mij betreft. Vooral de verwijzingen naar het merk was in de eerste twee sterker.

Amstel
Dicht zichzelf – net als in de vorige inhaker – best een grote rol toe. “In sommige stemhokjes verwacht men een recordopkomst…”

Kia
Net als Sixt maakt Kia een link met ‘zetel’.

Heineken
Wederom een inhaker die een link maakt tussen de verkiezingen – specifiek naar de spannende strijd – en het merk.

Weduwe Joustra
De echte Friese beerenburg adverteert vandaag paginagroot in de Leeuwarder Courant.

Peijnenburg
Jammer dat er niet een link wordt gelegd met de huidige campagne ‘Heel Holland hapt naar Peijenburg. Behalve…’

Beckers

Sixt
Maakt een grapje over Hero Brinkman. Had grappig kunnen zijn als dat het gesprek van de dag was geweest.

Pittig
Eindelijk een inhaker die ingaat op een specifiek verkiezingsthema. Omdat er een logische link is, uiteraard.

La Place
Deze inhaker was voor mijn gevoel een week geleden prima geweest, maar nu op het scherpst van de snede is de uiting wat te generiek.

Pepsi

Flexa
“Wat de uitslag ook wordt, wij hebben kleur genoeg voor elke ‘club’. Let’s colour!”
Eindelijk iemand die ‘m inkopt!

Sanex Men
Wenst de heren lijsttrekkers succes vandaag. “De dames zoeken het zelf maar uit.”
Hmm…?

Heineken
Een leuke tijdloze inhaker met gebruik van ambiguïteit. Groen Links verwijst zowel naar de politiek als naar het merk. Bovendien kiest Heineken door “en ook eentje rechts” geen partij. Heineken gaf aan dat dit een voorwaarde is voor een inhaker op de verkiezingen.

Albert Heijn
Zet de hamsters centraal in een reeks verkiezingsposters.

Dirk
Een prachtige spread van Dirk, met allerlei tegeltjeswijsheden met een knipoog naar de politiek.

Christenunie
Eigenlijk is dit een dubbele inhaker, zowel op de verkiezingen als op de kwalificatiewedstrijd tegen Turkije. “Wij wensen Oranje vanavond veel succes :)”

Grolsch

Zeeman
Op de website van Zeeman is een overlay te zien waarop de keten zichzelf de ‘Voordeelpartij’ noemt. Leuke ambigue uitdrukking!

Amstel
Plaatste dinsdagavond deze foto op Facebook met de tekst: “Wij weten wel waarom ze zo fel strijden om dat Torentje… #carredebat”
Paul Tholen, social media manager van Heineken: “De inhaker werd op Facebook aardig geliked, maar ging voornamelijk hard op Twitter. Daar werd de uiting maar liefst ruim 1.000 keer geretweet. In het eerste uur gebeurde er nog niet zoveel, maar door de slim gekozen hashtag werd de tweet later die middag, tijdens het Carrédebat, opeens opgepikt.

Thuisbezorgd.nl

Grapedistrict
De wijnwinkel heeft een serie verkiezingsposters gemaakt rondom wijnen. Zie alle posters op de site.

Spar
Ook Spar beplakt een verkiezingsbord en focust hierbij op de buurtfunctie. Opvallend is het gebruik van de uitdrukking ‘Juist nu’.

C1000
De supermarktketen voert al jaren de euroweken. Nu de euro een heikel punt is, grijpt C1000 de gelegenheid aan om zich vóór de euro uit te spreken: “Lang leve de euroweken!”. Ook al is het een boodschap met een knipoog, gewaagd is het wel. Niet alle klanten zullen het hiermee eens zijn. Ook gewaagd is het beplakken van een bord voor verkiezingsposters.

McDonalds
Bij McDonalds komt de burger op de eerste plaats. Door middel van actieplatform “Burgers in Actie” zegt McDonald’s op te komen voor de burger, met burgervoordeel voor iedereen. Op deze manier kun je lékker bezuinigen.

De claim “Dat wordt weer lekker bezuinigen!” wordt waargemaakt door de voordeelbonnen die worden verspreid via onder andere de website, Spits, De Telegraaf en Veronica Magazine.

Ook was een verkiezingsbord niet veilig voor de Burgers in Actie. Tussen de posters van de meer traditionele spelers in verkiezingstijd kan iedereen direct van burgervoordeel genieten, door gebruik te maken van de voordeelbonnen aan de actieposter.

Dirk van den Broek
Zolang we nog moeten bezuinigen in Nederland, is een inhaker van Dirk een vaste factor rondom de verkiezingen en Prinsjesdag. Dirk kiest niet een specifiek thema, maar richt zich op het ‘kiezen’. Want eigenlijk willen we allemaal hetzelfde. Goedkope boodschappen, bij Dirk.



Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


2 reacties op Alle inhakers op de verkiezingen van 2012

  1. Pingback: It’s impossible to keep up to speed… #socialmedia #politiek | Goudvissen & sluierstaartvissen

  2. Pingback: Verkiezingen: Amstel, Grolsch en Heineken haken ook in | Reclamewereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief