Merken Telfort Bram Moszkovicz

1 november 2012 | Gonnie

2

Een fake Bram-inhaker: moet je daar blij mee zijn als merk?

Fake inhakers, of c-to-c inhakers, zijn vaste prik bij elk gesprek van de dag. Vaak zijn ze op het randje, zoals de KPN-inhaker na de brand bij Vodafone.

Gisteren ging er weer eentje viraal. Een inhaker op de schorsing van Bram Moszkovicz, wiens verkering met Eva Jinek ook nog eens die dag – in de media althans – eindigde.

Zogenaamd van Telfort: “Van advocaat naar uitgepraat.” Briljant. Snel, en passend bij de veelgeprezen campagne rondom Hans van den Berg.

Eigenlijk een dubbele newsjack dus, want ook de Telfort-campagne werd gejackt. Wat vinden merken zelf van deze fake inhakers

Niet inspelen op het leed van iemand anders
Yvette Belt, manager marketingcommunicatie, is duidelijk: Telfort had zelf nooit op deze gebeurtenis ingehaakt. “Ons doel is altijd om op een positieve manier te communiceren. Het inhaken op Prinsjesdag is daar een voorbeeld van. Dat is gedaan vanuit het optimistische karakter van onze advertising property Hans van de Berg. Hij heeft niet meer de luxe die hij gewend was, maar hij vindt de crisis eigenlijk wel verfrissend. Het past niet bij ons om in te haken op persoonlijk leed.”

Bekende campagne
Belt: “Er gingen maar liefst drie inhakers rond, allemaal met zogenaamd Telfort als afzender. Blijkbaar is de associatie: ‘gevallen miljonair = Hans van den Berg = Telfort’. Het is goed om te zien dat de campagne zó bekend is dat mensen ermee gaan spelen.”

[box]De Bram-inhaker is gemaakt door Keytoe.[/box]



Tags: , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


2 reacties op Een fake Bram-inhaker: moet je daar blij mee zijn als merk?

  1. Michael van Os :

    Intrigerend wel,die uitspraken van Telfort’s Yvette Belt. ”Het is goed om te zien dat de campagne zó bekend is dat mensen ermee gaan spelen,” zegt ze. Maar allereerst reageerde ze dat Telfort zelf nooit op deze gebeurtenis zou hebben ingehaakt. “Ons doel is altijd om op een positieve manier te communiceren.”
    Ik zou dus verwacht hebben dat Telfort dat logogebruik (of beter logomisbruik)niet gepikt zou hebben en zou hebben gepoogd om de fake-uiting van internet af te krijgen. Of is dat laatste tegenwoordig een zinloze exercitie, dan is dat weer een apart verhaal…

    • gonnie :

      Ik denk dat dat inderdaad een zinloze exercitie is, aangezien een dergelijke grap zich te snel verspreid om de bron aan te pakken.
      Ik vind het eigenlijk wel eerlijk dat Telfort de fake inhaker ziet als een compliment. En tegelijk zeggen dat je zelf nooit zou inhaken op deze manier, kan natuurlijk best. Toch?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief