5 december 2012 | Gonnie
1Tweet
Het social Sinterklaasgedicht van KLM
KLM plaatste maandag een post op Facebook, waarin fans opgeroepen werden dichtregels te maken voor een Sinterklaasgedicht.
De Facebookpost behaalde in twee dagen 221.568 impressies. 536 mensen hebben de post geliked en 222 fans hebben gereageerd op het bericht.
De social media redactie van KLM heeft een selectie van leuke en goed rijmende dichtregels gemaakt, die samen een logisch gedicht vormden. Dit complete gedicht is vanochtend in het AD geplaatst. Paul Sluis, brand manager social van KLM, zegt hierover: “Deze actie past bij onze merkwaarden ‘Dutch and inspirational’ en sluit aan bij de reputatie van KLM op het gebied van engaging social media”.
Op klm.nl/sint is het gedicht ook te lezen. Zie daar ook vooral de subtiele commerciële boodschap rechtsbovenin: “Madrid – en andere Europese steden vanaf € 99,-”.
Ik ben er dol op als zaken ‘rond’ worden gemaakt! Waar veel andere merken het houden bij een eenmalige Sinterklaasinhaker, heeft KLM er een volwaardige campagne van gemaakt.
Pingback: Sinterklaasreclame scoort op sociale media, maar niet altijd in positieve zin - Trends in Kids- & Jongerenmarketing